• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en vervangen in rij met formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshua4421

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Beste mensen,

Ik ben bezig met een EK poule aan het maken
Ik ben aardig op weg echter loop nog tegen een probleempje aan

Omschrijving van het probleem

Ik heb een regel met allerlei formules, waarin verwijzingen staan naar een tabblad(naam)
Nu heb ik een overzichtssheet gemaakt, maar wil een zoek en vervang functie gebruiken binnen in die formule

Dus overal waar de naam in de formule van het tabbald JOS! staat wil ik vervangen door Gert!. En eigenlijk nog iets verder dan dit. Het betreft een hele regel met allerlei formules met daarin de verwijzing naar tabblad JOS! en die wil ik allemaal vervangen door Gert!

Groetjes Jeroen

Dat kan toch gewoon met de zoek-en-vervang functie in Excel? Als je het in een macro wilt doen, gewoon opnemen en kijken wat je eventueel wilt vervangen.

Wij gebruiken dit vaak om = door = te vervangen in grote spreadsheets die heel traag rekenen. Alleen de gewijzigde cellen worden dan opnieuw berekend.

Wij gebruiken dit vaak om = door = te vervangen in grote spreadsheets die heel traag rekenen. Alleen de gewijzigde cellen worden dan opnieuw berekend.

Offtopic: Je pakt het probleem beter aan bij de oorzaak. "Waarom is de sheet zo groot?" moet je je afvragen.

Offtopic: Je pakt het probleem beter aan bij de oorzaak. "Waarom is de sheet zo groot?" moet je je afvragen.

Ben ik het mee eens, tevens kan je het toch allemaal op 1 tabblad kwijt, waarom dan over meerdere tabbladen rekenen zodat het trager wordt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan