• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en vervangen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Ik heb een basis werkblad waar steeds een groepje cellen een rand heeft. Deze moet per soort klant een ander kleurtje krijgen. (kleur van hun logo)

Nu ga ik elke keer de groep cellen selecteren, celeigenschappen, kleur rand wijzigen....en dat steeds een heel werkblad door en meerdere werkbladen achter elkaar.

Nu kun je met zoeken en vervangen tekst, formules en zo veranderen.... maar kan dat ook met kleuren van randen?

Met een stukje VBA moet dat wel kunnen hoor: eerst kijken welke kleur een cel heeft en deze dan eventueel vervangen door een andere kleur.

Groetjes van Marrosi

Geplaatst door Marrosi
Met een stukje VBA moet dat wel kunnen hoor: eerst kijken welke kleur een cel heeft en deze dan eventueel vervangen door een andere kleur.

Groetjes van Marrosi

klinkt simpel, maar heb je voor mij een aanzetje dan? Want zoveel kaas heb ik daar nog niet van gegeten.....

Jaqueline,

Ik heb hier momenteel geen Excel ter beschikking om een voorbeeldje te maken. Maar misschien kan dit je al een beetje helpen.

Geef enkele van de cellen A1 tot en met A10 een achtergrond-kleurtje en laat er ook enkele ongekleurd.

Run volgend macrootje:

Sub Kleurentest()
For i = 1 To 10
Cells(i, 2) = Cells(i, 1).Interior.ColorIndex
If Cells(i, 2).Value = -4142 Then Cells(i, 1).Interior.ColorIndex = 3
Next i
End Sub

Wanneer ik geen typ-fouten heb gemaakt dan zouden nu alle cellen in het bereik A1 tot A10 die nog geen achtergrondkleur hadden rood moeten zijn.

Beste groeten van Marrosi

Jacqueline,

Volgens mij kun je de cel met de juiste kleur kopiëren, daarna alle cellen die dezelfde rand moeten krijgen selecteren en vervolgens voor Edit/Paste special/Paste formats kiezen.
Groetjes,

Mieke.

Jacqueline,

Je kan ook een juist geformatteerde cel selecteren en daarna op de format-painter (da verfborstelken in de taakbalk) klikken en tenslotte de cel(len) selecteren die je op zelfde manier wenst te formateren. Ik denk dat dit hetzelfde effect heeft als de methode die Mieke voorstelt.

Beste groeten van Marrosi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan