• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik ben bezig met een automatische inhoud opgave voor mijn onderhoudsplan en ik wil dat niet alle sheet namen in de inhoud opgave komen te staan.

Wat ik wil is dat bijv: als in het column C (Range C6: C47) het tekst onderhoud 1, onderhoud 2 enz staan, dient deze teksten te vervangen worden tot een tekst “onderhouden”. En het hoogste blz nummering moet achter de tekst onderhouden komen te staan in column E.

Dus vervangen van het teksten onderhoud 1 t/m 7 door onderhouden met het blz nummer 11. En het onderhoud 1 t/m 7 teksten moet verwijderd worden. De onderstaande teksten moeten mee schuiven.

Voor een overzicht ziet sheet 1 en sheet 2
Alles moet gebeuren met het knop Update

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb voor me zelf wat codes aan elkaar geplakt, maar het functioneert nog niet goed.

Wat ik wil nu da het activecell en de twee rechter cellen worden gedetecteerd en verwijderd.

Tot nu toe wordt alleen het 2de rechter cell verwijderd.

Wie kan me verder helpen?
zie bijlage

Bijlagen

Volgens mij ben ik nog een stap veder gekomen. Alleen moet nog de rode teksten verwijdert worden exclusief het onderhoud tekst met het hoogste cijfer (onderhoud 8) en vervolg voorzien van blz 5 en project 1 voorzien van blz 13.

Graag reageert met wat alles bij elkaar kan tot een oplossing komen!

Bijlagen

Test deze eens
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Application.ScreenUpdating = False
On Error Resume Next
cl = WorksheetFunction.CountIf([C6:C48], "Onderhoud " & "*") - 1
    With Sheets("Sheet1").Columns(3)
        .Find("Onderhoud " & "*", , xlValues, xlPart).Resize(cl).EntireRow.Delete xlUp
        Set c = .Replace(.Find("Onderhoud " & "*", , xlValues, xlPart), "Onderhouden")
    End With
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Het ziet goed uit, maar in column H tot en met P mag niks verwijder worden. In mijn originele excel doc staan daar meer gegevens.

Kan iemand me verder helpen?

Warme bakkertje heel erg bedankt!!!!

Bijlagen

Deze had je toch zelf wel kunnen vinden, denk ik
Code:
On Error Resume Next
        .Find("Onderhoud " & "*", , xlValues, xlPart).Resize(cl, 3).ClearContents
    End With
End Sub

Tja, je had gelijk niet goed na gedacht.

Maar nu kom ik achter dat het tekst "onderhouden krijgt de hoogte blz nummer. Is het niet mogelijk dat het kleinste nummer krijgt en of de kleinste en de hoogste in dezelfde cell.

bijv1 het kleinste blz nummer 5
bijv2 het kleinste en het grootste blz nummer 5 t/m 18

Alvast bedankt

Code:
On Error Resume Next
        .Find("Onderhoud " & "*", , xlValues, xlPart).Resize(cl, 3).Delete xlUp  '.ClearContents
    End With
End Sub

Voor het kleinst nr kan je dit gebruiken
Code:
On Error Resume Next
        cl = WorksheetFunction.CountIf([C6:C48], "Onderhoud " & "*")
        .Find("Onderhoud " & "*", , xlValues, xlPart).Resize(cl, 3).ClearContents
    End With
End Sub

Je vb2 zal ik later op de dag eens bekijken

Het gaat de goede kant op, met maximaal tekst onderhoud 9. Bij tekst onderhoud 11 t/m 20 gaat het niet goed!

Hoe kan dit opgelost worden. In mijn vraag was het t/m tekst onderhoud 9 maar het wordt uitgebreid tot tekst onderhoud 25. SORRY!!!

Test
Code:
On Error Resume Next
        cl = WorksheetFunction.CountIf([C6:C48], "Onderhoud " & "**")
        cl2 = .Find("Onderhoud " & "**", , xlValues, xlPart).Offset(cl - 1, 2).Value
        .Find("Onderhouden", , xlValues, xlWhole).Offset(, 2).Value = .Find("Onderhouden", , xlValues, xlWhole).Offset(, 2).Value & " t/m " & cl2
        .Find("Onderhoud " & "**", , xlValues, xlPart).Resize(cl - 1, 3).ClearContents
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan