• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermark

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
21
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het 'optimaliseren' van mijn 'project' bestand, maar kom niet verder.
Ik heb een bestand waarbij de gebruiker via een userform gegevens kan toevoegen en ook kan zoeken om
ingevoerde gegevens na te kijken.
Nu is ook de wens geuit om wijzigingen te kunnen doorvoeren.
Bij het wijzigen moeten de comboboxen weer gevuld worden met de met de waarden zoals die ook via het invoerformulier zichtbaar zijn.
In het zoek formulier zijn de gegevens die eventueel gewijzigd mogen worden 'geel' gemaakt en de overige gegevens zijn blauw.
Het lukt mij niet om dit voor elkaar te krijgen.

Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • testbestand kwaliteit.xlsm
    978,1 KB · Weergaven: 33
Met de ingebouwde functie is dat een fluitje van een cent.


PS: Heb de aanroeping aangepast zodat de cellen die NIET mogen gewijzigd worden zijn uitgesloten.
 

Bijlagen

  • testbestand kwaliteit (cobbe).xlsb
    805,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Cobbe.

Ik mijn beeldvorming had ik echter een andere oplossing voor ogen:
De gebruiker zoekt met gebruikmaking van de userform via het ordernummer naar de gegevens.
De 'medewerker' en de 'behandelaar' evalueren de invoer en aan de hand daarvan kunnen er aanpassingen volgen.
Deze aanpassingen kunnen plaatsvinden in het aantal of het soort fout, waarbij dan weer een keuze moet worden gemaakt op dezelfde wijze zoals dat ook via het invoerformulier plaatsvindt. (mbv comboboxen).

Ik hoop dat ik het zo duidelijk verwoord wat de bedoeling is.
 
Inmiddels een stapje verder. Het is me gelukt om de gegevens in het 'zoekformulier' te wijzigen, waarbij er net zoasls bij het 'invulformulier' gebruik wordt gemaakt van comboboxen. Wat me nog niet is gelukt is om de wijzigingen ook op de juiste regel op te slaan.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
 

Bijlagen

  • testbestand kwaliteit.xlsm
    981,6 KB · Weergaven: 58
Voor opslaan kan bijv. dit
Code:
Private Sub Cmdtoevoegen_Click()
   
    If WorksheetFunction.CountIf(Blad1.Range("C:C"), Me.TextBox1) > 0 Then
      MsgBox "Dit Leningnummer komt al voor!  Voer het juiste nummer in of sluit af zonder opslaan"
      TextBox1 = ""
      TextBox1.SetFocus
    Exit Sub
    End If

    If ComboBox3 = "" Or Not IsDate(ComboBox3.Value) Then
      cMsg = cMsg & vbCrLf & "-Datum niet correct"
    End If
    
    With Blad1
      .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 17) = Array(CDate(ComboBox3.Value), ComboBox1, Format(TextBox1), ComboBox2, , , Format(ComboBox6), ComboBox4, ComboBox5, Format(ComboBox7), ComboBox8, ComboBox9, Format(ComboBox10), ComboBox11, ComboBox12, ComboBox13, ComboBox14)
    End With
    
    If MsgBox("wil je nog een record toevoegen?", vbYesNo) = vbYes Then
      For Each Ctrl In Me.Controls
        If TypeName(Ctrl) Like "*Box*" Then Ctrl.Value = ""
      Next Ctrl
        Unload Me
        MenuFrm.Show
       ' Blad7.Select
    End If
                     
End Sub
Voor wijzigen bijv. dit
Code:
Private Sub CB_Wijzig_Click()
    With Blad1
        .Columns(3).Find(TextBox1, , , 1).Offset(, -2).Resize(, 17) = Array(CDate(ComboBox3.Value), ComboBox1, Format(TextBox1), ComboBox2, , , Format(ComboBox6), ComboBox4, ComboBox5, Format(ComboBox7), ComboBox8, ComboBox9, Format(ComboBox10), ComboBox11, ComboBox12, ComboBox13, ComboBox14)
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Jack het werkt prima!
Cobbe ook nog bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan