Zoeken = gelijk aan of groter dan 18:00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het niet, nu pakt ie bij het zoeken een lege cel. Vreemd, zal mogen nog eens een keer kijken.
(Het heeft niet te maken met of het bestand opgeslagen is als "xls" of "xlsx" toch?) Zal vanavond of morgen weer kijken, sta nu op het punt om weg te gaan.

Natuurlijk pakt het een lege cel als het bereik niet aansluit en er lege cellen tussen zitten.
Daarom vroeg ik ook om een bestand, en in dat bestand staat alles aaneengesloten.

Jammer van de tijd door vele slechte voorbeelden op forums.

Sla het minimaal op als .xls, anders met macro's .xlsb of .xlsm

Volgens mij heb ik je een goed voorbeeld gestuurd. Mij excuus als dit niet zo is. En ik ben ook heel blij met de hulp. In het geval van de lege cel. Is de laatste cel van kolom B die hij pakt. Ik zal vanavond of morgen ook nog even testen met een bestand waar wel een 18:00 in staat. Heb hem nu gestest in een bestand waar de eerste tijd na laatste tijd 17:50 is en daarna pas 19:15. Zou je me anders willen vertellen wat het bestand zou moeten bevatten om het een beter voorbeeld bestand te maken. Dan zal ik daar even opletten.

Schets dan minimaal over meerdere kolommen hoe het eruit kan zien.

In jouw voorbeeld staat alles oplopend gesorteerd.
Wat er in de code gebeurd is niets anders dan:
Zoek de cel met "18:00".
Als het aanwezig is pak die cel.
Is die er niet pak dan de dichtstbijzijnde cel (is altijd een lager getal) + 1 (wordt gerealiseerd als er een foutmelding is met "ISNA" in de code).

Is de kolom niet oplopend gesorteerd dan moeten we zoeken naar een andere oplossing, want dan werkt de code niet.

Harry, daar zat de crux!! Ik had het standaard bestand nog zonder sortering..... Dom van me.
Net eerst het bestand gesorteerd, en daarna de laatste code getest! Werkt als een tierelier!

Wederom bedankt voor je hulp!!!

Mooi, en graag gedaan natuurlijk Michel.
Zou je je drietal vragen nog als opgelost willen markeren?
Bvd.

@ Harry

Pas je ook nog even je code aan in post#4 (haakje vergeten na 1ste match) :thumb:

@Rudi,

Van @snb geleerd (altijd een foutje in een code zetten) zodat er altijd gereageerd wordt door een Ts.
Ik heb het aangepast. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan