• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in bereik en gevonden cel vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luchtsplitser

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
hallo
ik ben in excel aan het stoeien.
Ik wil nu het volgende, ik zal het simpel uitleggen.

In A1 bereken ik een waarde. Ik wil zoeken in het genoemde bereik en ik wil weten in welke cel dezelfde waarde zit als in cel A1.
Als bekend is welke cel overeen komt met de A1 dan wil ik naast de gevonden cel een waarde neerzetten.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt.

ik zal het simpel uitleggen.

Je zet in A1 een waarde dan zoek je in het bereik dat ergens in uw werkboek staat naar een cel die de waarde van A1 bezit.
Als je die gevonden hebt bepaal je de coördinaten van die cel en je zet 1 cel verder(links rechts,boven,onder) een willekeurige waarde.

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Succes, Cobbe

ik zal het simpel uitleggen.

Je zet in A1 een waarde dan zoek je in het bereik dat ergens in uw werkboek staat naar een cel die de waarde van A1 bezit.
Als je die gevonden hebt bepaal je de co�rdinaten van die cel en je zet 1 cel verder(links rechts,boven,onder) een willekeurige waarde.

Hoe krijg je dit voor elkaar?

Succes, Cobbe

Dank je wel Cobbe.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om een schoolopdracht.
Ik ben voor mijn werk met een rekensheet bezig en daarin heb ik bovenstaande dus nodig.
In werkelijkheid gaat het om een groter bereik, en daarbij varieert de inhoud van de cellen. Ik wil dus automatisch de juiste cel vinden. Ik had een makkelijk voorbeeld gegeven, maar goed het gaat me even om de formule.
Ik zit te puzzelen met vert.zoeken en dergelijke, maar ik krijg het niet voor elkaar.

dan maar even een excel voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info bijvoegen.

waarschijnlijk wordt het daar veel duidelijker van.

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Goed hierbij een voorbeeld. Heel basic maar het gaat om het idee.
Cel A1 wordt berekend.
C1:C3 zijn variabelen die ingevoerd worden. Daarmee worden de cellen in D5:N18 berekend.
In D5:N18 moet gezocht worden naar de waarde die overeenkomt met de waarde in A1.
Als de bewuste cel gevonden is, dan moet in de cel ernaast (dus in kolom E, G, I, K, M of O) een tekst komen en de cel moet omkleuren.
Het voorbeeld is gewoon even om het geheel duidelijk te maken.

alvast bedankt, hoop dat mijn vraag nu duidelijk is.

Code:
Sub tst()
    With [Blad1!D5:N18]
        .Interior.ColorIndex = xlNone
        With .Find([A1].Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1)
                .Value = "G"
                .Interior.ColorIndex = 4
        End With
    End With
End Sub

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan