Eigenlijk ben ik best tevreden met wat ik tot nu toe met het formulier bereikt heb.
Toch heb ik nog 4 aandachtspunten.
De eerste:
Ik wil dus zoeken in de Database naar woorden die in het formulier bij "Zoek Object" worden getypt.
Deze woorden staan echt over alle kolommen en regels verspreid in de Database.
Nu vond ik ergens op het Internet een VBA code die bijna deed wat ik wilde, enige verschil was dat deze code maar in 1 kolom keek.
Wat er wel mooi aan was is dat er een autoaanvulling bij zat.
Ik heb de VBA code ingebouwd maar waar ik al bang voor was, hij loopt vast op de kolom.
Overigens heb ik wel het idee dat hij zou kunnen werken.
Het 2e punt is eigenlijk ook een soort van zoeken in de Database.
Ik wil dat er bij het volgnummer automatisch een nummer gegenereerd word.
Hoe en op welke manier daar ben ik nog niet over uit.
Aangezien in iedere Documentnaam ook een datum staat zal het Volgnr alleen oplopen bij dubbele exemplaren.
Door middel van de Pulldown menu's en de datum word de rest van de Documentnaam gevormd.
Ik heb hier mee bereikt dat ik ieder poststuk binnen een paar tellen terug gevonden heb, zowel in mijn lijst als in de kast.
En daarmee tip ik eigenlijk ook gelijk de laatste textbox Object Nr aan en deze maakt het denk ik complex.
Ieder Pulldowwn menu bevat trefwoorden waarvan ik ook een lijst met afkortingen heb.
Ik vul dus bv bij land/Country Nederland/Netherlands in en dit wou dus de ISO code NLD moeten krijgen.
We hebben er hier weinig aan maar via een formule "=ALS(ISLEEG(B4);(" ");(VERT.ZOEKEN(B4;S3:T475;2
))" werd dan de naam
Netherlands omgezet naar NLD.
Dit zijn de eerste 3 letters van het Documentnaam, voor de overige pulldown menu's geldt het zelfde principe.
Op dit moment heb ik nog geen enkel idee hoe ik dit zou moeten opzetten in het formulier.
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit zou kunnen benaderen?
Het komt ook regelmatig voor dat ik wat weg doe, het filteren van deze waardes is eenvoudig te regelen met een voorwaardelijke opmaak.
Ik gooi ze niet weg maar bewaar de data waardoor ik nog leuke vergelijkingen kan maken.
Ik verberg deze dus.
Maar ik vraag me af waarom deze wel in het formulier verschijnen, zou dit ook weg te filteren zijn?
Gr Dick
Toch heb ik nog 4 aandachtspunten.
De eerste:
Ik wil dus zoeken in de Database naar woorden die in het formulier bij "Zoek Object" worden getypt.
Deze woorden staan echt over alle kolommen en regels verspreid in de Database.
Nu vond ik ergens op het Internet een VBA code die bijna deed wat ik wilde, enige verschil was dat deze code maar in 1 kolom keek.
Wat er wel mooi aan was is dat er een autoaanvulling bij zat.
Ik heb de VBA code ingebouwd maar waar ik al bang voor was, hij loopt vast op de kolom.
Overigens heb ik wel het idee dat hij zou kunnen werken.
Het 2e punt is eigenlijk ook een soort van zoeken in de Database.
Ik wil dat er bij het volgnummer automatisch een nummer gegenereerd word.
Hoe en op welke manier daar ben ik nog niet over uit.
Aangezien in iedere Documentnaam ook een datum staat zal het Volgnr alleen oplopen bij dubbele exemplaren.
Door middel van de Pulldown menu's en de datum word de rest van de Documentnaam gevormd.
Ik heb hier mee bereikt dat ik ieder poststuk binnen een paar tellen terug gevonden heb, zowel in mijn lijst als in de kast.
En daarmee tip ik eigenlijk ook gelijk de laatste textbox Object Nr aan en deze maakt het denk ik complex.
Ieder Pulldowwn menu bevat trefwoorden waarvan ik ook een lijst met afkortingen heb.
Ik vul dus bv bij land/Country Nederland/Netherlands in en dit wou dus de ISO code NLD moeten krijgen.
We hebben er hier weinig aan maar via een formule "=ALS(ISLEEG(B4);(" ");(VERT.ZOEKEN(B4;S3:T475;2

Netherlands omgezet naar NLD.
Dit zijn de eerste 3 letters van het Documentnaam, voor de overige pulldown menu's geldt het zelfde principe.
Op dit moment heb ik nog geen enkel idee hoe ik dit zou moeten opzetten in het formulier.
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit zou kunnen benaderen?
Het komt ook regelmatig voor dat ik wat weg doe, het filteren van deze waardes is eenvoudig te regelen met een voorwaardelijke opmaak.
Ik gooi ze niet weg maar bewaar de data waardoor ik nog leuke vergelijkingen kan maken.
Ik verberg deze dus.
Maar ik vraag me af waarom deze wel in het formulier verschijnen, zou dit ook weg te filteren zijn?
Gr Dick