• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
2
Ik ben opzoek naar een methode á la vert.zoeken/ dbsom, die het mogelijk maakt om meerdere criteria toe te voegen. Het lukt niet om een voorbeeld toe te voegen.

Ik heb geprobeerd om met dbsom te werken, het enige waarom deze formule geen uitkomst biedt is omdat ik deze niet kan door trekken, wat bij vert.zoeken wel kan.

Bijvoorbeeld: je hebt drie kolommen, Straat, huisnummer en salaris, en je wil van straat B huisnummer 5 weten wat het salaris is. Deze formule wil ik kunnen doortrekken zodat ik daarna weet wat het salaris is van huisnummer 6 dtraat b.
Nieuwe tabel moet er als volgt uit zien: horizontaal straat, a,b,c enz; verticaal huisnummer 1-100. De matrix moet het salaris per combinatie weergeven.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
met somproduct kom ik tot deze oplossing (zie gele cel).

het was mooier geweest, als je zelf een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, had bijgevoegd.

P.s. misschien ben je met index/vergelijken beter geholpen maar zonder voorbeeldbestand is dat moeilijk te beoordelen.

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 

Bijlagen

  • somproduct (janpk)(oelderre).xls
    17,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
janpk,

Als je een vraag stelt, of beantwoord........Scroll dan eens naar beneden, en klik op Beheer bijlagen. Kies (rechtsboven)voor toevoegen, dan selecteer bestanden. Zoek je bestand op, en klik op upload bestanden. Daarna klik je rechts onder op Gereed.
 
Oeldere, bedankt voor de oplossing.

Ad Becude, Ik volg de beschrijving voor het uploaden van een bijlage, maar hij komt er vreemd genoeg niet op te staan... Ik krijg de volgende melding "Upload failed"

Iedergeval bedankt voor jullier oplossing/ reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan