• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in deel tekst en allen weergeven in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwaze

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Hallo forum,

Ik heb een probleem wwar ik niet uit kom. Wel geprobeerd met vert.zoeken maar dat lukt niet.

Ik wil:
datum in A2 vergelijken met datums in kolom E, en dan allen met tekst Stede Broec in kolom F ,tezamen weergeven in cel K2 achter elkaar

Bvb Dank

Groet Evert

Bijlagen

dat is geknipt voor een geavanceerde filter

Bijlagen

Dit is hoe ik het lees
In K2
Voor office 365
Code:
=FILTER($C$2:$G$61;($E$2:$E$61=$A$2)*ISGETAL(VIND.SPEC("Stede Broec";$F$2:$F$61)))

Oudere versies
In K2 en afsluiten met control shift enter(matrix). Daarna doortrekken naar beneden en naar rechts.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($C$2:$G$61;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Stede Broec";$F$2:$F$61))*($E$2:$E$61=$A$2);RIJ($1:$60));RIJ(A1));KOLOM(A1));"")

Laatst bewerkt:
Idd Jveer zo las ik het ook. Je bent me net voor :P, was net een voorbeeldje aan het maken met bovenstaande...

Bijlagen

:d Toch een andere uitkomst

Het lijkt er bijna op. Maar de bedoeling is van die ene datum in kolom A alleen de tekst Stede Broec maar dan alle Stede Broec van die specifieke datum in K2 maar dan achter elkaar, liefst met een komma er tussen. Overigens heb ik Office 2016.

Alvast dank

Groet Evert

dus dan ziet het er zo uit Stede Broec , Stede Broec, Stede Broec, etc....?

Ja,inderdaad met het getal dat er bij hoort. Ik hoop dat het lukt.

Groet Evert

Het kan, maar dan wel met hulpkolommen. De cellen in het geel bevatten een formule(ik weet niet hoe vaak stede broec maximaal voor kan komen).
De kolommen van deze cellen zou je kunnen verbergen.

Voor de netheid kun je de laatste komma weglaten. Office 365 maakt dit een heel stuk gemakkelijker:)

Code:
=LINKS(TEKST.SAMENV(P2:AG2);LENGTE(TEKST.SAMENV(P2:AG2))-3)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kan ook met een macro, dan heb je geen hulpkolommen. Even voortbordurend op Cows suggestie met de advanced filter.

Code:
Sub j()
 With Cells(1, 4).CurrentRegion
    Cells(2, 11).Clear
    .AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("A1:B2"), Range("M1:Q1")
      jv = Cells(1, 16).CurrentRegion
        For i = 2 To UBound(jv)
         c00 = c00 & Trim(jv(i, 1)) & " " & Trim(jv(i, 4)) & ", "
        Next
    Cells(2, 11) = WorksheetFunction.Substitute(c00, ", ", "", UBound(jv) - 1)
    Cells(1, 16).CurrentRegion.Clear
 End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben verder gegaan met de 1e oplossing van JVeer en niet met die macro want die begrijp ik niet.
Als i2 met een formule een leeg veld ontstaat heb ik het probleem met n2 dat die een fout waarde geeft met de formule

=RECHTS(I2;VIND.SPEC("Stede Broec";I2)*4)

Hoe kan dat opgelost worden?

Gr Evert

Bijlagen

Dank je voor het supersnelle en vooral eenvoudig antwoord. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben.:rolleyes:

Groet Evert

Na veel opties kies ik toch voor de oplossing van JVeer. Helaas snap ik niet zoveel van VBA dus hoop ik op de volgende oplossingen.
1.In blad 1 komt er enkel een uitslag in k2 van 11 sept, maar ik wil graag van alle datums de uitslag in de betreffende kolomrijen
2. Ook wil ik de uitspelende teams op dezelfde wijze in kolom L.
3. vervolgens de ontbrekende teams van de in totaal totaal 13 teams in kolom M op dezelfde wijze.
Is dat mogelijk?

Mvg Evert

Bijlagen

Ik denk dat het groet probleem hem zit in de spaties die in sommige cellen voor de naam staan.

probeer deze eens in een simpele code geschreven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
mooi in een tabelletje.
Als je er een eigen layout (andere schikking of zo) wil op nahouden, zet deze tabel dan ergens in een verloren hoek en gebruik een vert.zoeken-functie om ernaar te verwijzen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
WAT ? een draaitabel, kan dat met deze vraagstelling ?
Dan word ik nieuwsgierig ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan