Zoeken in een ander bestand d.m.v. invulscherm (Userform)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Hallo,

Onderstaande code - dat ik niet kan ontcijferen - heb ik van het forum en aangepast aan mijn situatie...maar wat ik ook doe het nummer dat ik via het invulscherm (userform) invoer om te zoeken, wordt niet gevonden, terwijl deze wel in het betreffende bestand aanwezig is.

De userform (invulscherm) staat in het (werk)bestand "klantbrief.xls" en de data dat ik zoek staat in het bestand "NAW-Gi.xls".

Ondanks dat ik op zoek ben naar het BSN staat in de code "Voornaam", als ik dat wijzig werkt het programma niet meer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Robert Smidt

Code:
Private Sub Volgende_Click()
If Voornaam.Value = "" Then MsgBox "Het BSN is niet ingevuld!": Voornaam.SetFocus: Exit Sub
Voornaam.Value = ""
Voornaam.SetFocus

 Application.ScreenUpdating = False
 Dim code As Integer
  With Workbooks("Q:\VBPROW62\B_NO_LOKALEAPP\Starters\NAW-GI.xls.xls").Worksheets("sqExportNAWExcel")
  sq = .Range("a1:z" & .Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row)
     For i = LBound(sq) To UBound(sq)
       If CStr(sq(i, 1)) = Voornaam.Value Then code = i + 2
     Next
     If code = 0 Then
         MsgBox "Sorry BSN komt niet voor in de database, probeer opnieuw"
     Else
        Data1.Text = .Range("A" & code).Text
        Data2.Text = .Range("B" & code).Text
        Data3.Text = .Range("C" & code).Text
        Data4.Text = .Range("D" & code).Text
        data5.Text = .Range("E" & code).Text
     End If
 On Error GoTo 0
 End With
end Sub
 
Ik denk dat de beste oplossing is het bestand met je userform te posten, want je gebruikt een code die totaal ongeschikt is voor wat jij wil bereiken. Vermeld er dan ook bij in welke kolom gezocht moet worden naar het BSN-nummer (misschien beter om even beide bestanden te plaatsen)
 
Rudi,

Bedankt voor jouw reactie. Het betreft twee bestanden die ik op mijn werk gebruik. Vanwege privacy mag ik deze niet meesturen, daarom zal ik de namen enz. wijzigen. Maandag is mijn eerstvolgende werkdag, ik zal dan beide bestanden meesturen. Nog even voor jouw informatie een deel is mij inmiddels gelukt.

Nogmaals alvast bedankt.

Groeten, Robert
 
deels opgelost

Sorry voor de late reactie het was erg hectisch op mijn werk.

Na een paar wijzigingen werkt de macro, het enige probleem is dat wanneer ik het bestand open de macro ook direct wordt opgestart, hoe kan ik dat wijzigen?

Alvast bedankt.

Groeten, Robert
 
Dan zal er meer dan waarschijnlijk een verwijzing staan in ThisWorkbook (Workbook_Open)waardoor de macro gestart wordt als het bestand geopend wordt.
 
???

Bedankt voor de snelle reactie.

Helaas ben ik niet echt thuis in deze materie en heb ik een dergelijk voorbeeld van dit medium gehaald en aangepast aan mijn wensen. Kun je me misschien vertellen hoe ik dat precies moet doen en waar ik dan naar moet kijken?

Alvast bedankt.

Groeten, Robert
 
Open je VB-Editor (ALT + F11) en dubbelklik in het linker deelvenster eens op ThisWorkbook.
 
Helaas

sorry voor de late reactie ik ben met vakantie geweest en de pc staat op mijn werk.

Opdracht uitgevoerd echter weet ik niet bij welk item ik wat moet aanklikken. Er staat een hele lijst van "acceptlabelsinformulas t/m updateremotreferences, welke is verantwoordelijk dat de macro dirict opent bij het openen van het bestand.

Groeten, Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan