• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in een ander Excel bestand met macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHekkens

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Hallo allemaal,

Mijn probleem is op het moment dat ik gegevens aan een besstand moet toevoegen op basis van artikel nummers.
De artikel nummers/product ID (kolom H) staan in voorbeeld een en de gegevens die gewenst zijn staan in voorbeeld 2.
De gewenste gegevens in voorbeeld 2 staan in kolom E.
De gekopieerde gegevens komen in voorbeeld 1 in kolom Z te staan.
De lengtes van beide kolommen zijn variable en er staan ook lege cellen tussen.
Dit alles moet in een macro komen te staan.

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is, Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

SHekkens

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Moeilijk is dat om uit te leggen he. Als ik het zo lees heb je denk ik de functie vlookup nodig (vert.zoeken). Misschien kun je toch wat meer uitleggen

Ik zat zelf ook te denken aan verticaal zoeken, maar het echte probleem is dat ik daarvoor een ander bestand moet raadplegen.

in voorbeeld 1 staan artikel nrs./product ID, de gegevens die ik daar aan wil koppelen staan in het bestand voorbeeld 2.
En dit komt in een macro.

Ander bij komend probleem is dat alle kolommen variable zijn van lengte en dat er lege cellen tussen zitten

groeten
Shekkens

Laatst bewerkt:
1. Op zich moet je met vertikaalzoeken wel in een ander bestand kunnen zoeken
2. variabele lengte van kolommen kan je oplossen met een dynamic range (even googelen voor een invoegtoepassing)
3. voor de functie is het nodig dat je de kolom waarin gezocht moet worden oplopend sorteert, dus dan moeten de lege cellen ook geen probleem opleveren.

hey,

dankje, maar helaas is het oplopend sorteren niet mogelijk.
Dus daar zoek ik een andere oplossing voor.

SH

SHekkens,

Geef eens op welke gegevens je inbrengt, en welke gegevens je uit het andere blad wil ophalen.

Voor mij is het niet echt duidelijk.

Gr,

Joske

In het bestand voorbeeld 2 staan prodruct groepen zoals snijbloemen, tuinplanten en dergeliijken.
Deze gegevens/product groepen dienen gekopieëerd te worden naar het bestand voorbeeld 1 op basis van artikel nr./pruduct ID.
De artikel nummers/product ID staan in kolom H in het bestand voorbeeld 1

Ik ben nog wat verder gaan zoeken en kwam bij deze formule uit:
=VLOOKUP(H:H;C:\Documents and Settings\Sjoerd\Bureaublad\RegioBlum\[voorbeeld 2.xls]product!A:H;5

Maar deze werkt niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan