• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in een lijst met zinnen naar een willekeurig woord met excel of vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Volgens mij heb ik aan al uw wensen kunnen voldoen
is het mogelijk dat bij resultaat meer informatie te zien is? Ik mis nu de helft van de zin (onderdeelnaam).
Opgelost, verdere uitleg is niet nodig
Is het mogelijk te zoeken vanaf blad 1? Of moet dit echt op de pagina zelf?
Opgelost
uitleg:
de knop is hidden zoals jij het uitdrukt
De knop staat nu op blad 1,de zoekfunctie doorzoekt nu al uw werkladen
Je kan dus meerdere werkladen aanmaken met onderdelen, MAAR je moet wel dezelfde structuur aanhouden, omschrijving in kolom A en artikelnummer in kolom B
Kan het tabje ingave tevoorschijn komen op blad 1? Zeg maar als een tweede pagina en dat dit pas zichtbaar is als er daadwerkelijk onderdelen op geplaatst worden.
Opgelost:
Dit gebeurt automatisch
Nog een klein dingetje waar ik tegenaan liep; als ik de onderdelen heb ingevuld en dan nieuwe ingaaf op nee druk en dan later toch nog een onderdeel vergeten ben dan moet ik alles opnieuw intypen , is daar ook een oplossing voor?
Opgelost:
Uw ingaven blijven bestaan totdat je op de knop nieuwe factuur drukt
Een paar opmerkingen
Volgens uw factuur (blad 1) heb je 11 velden om in te vullen, als de 11 velden zijn ingevuld kan je verder niets meer invullen . Je krijgt een melding.
Er is een extra lijst waar je kan zien wat je reeds hebt ingevuld.
Als je ergens een fout hebt gemaakt kan je in deze lijst een ingave kiezen (aanklikken) en wissen (knop is duidelijk genoeg)
Laat maar weten als je daarmee verder kan of als er nog vragen zijn.
Groet

Bijlagen

Hartelijk dank, ik ga deze testen en hou u op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Hoi Jack,

Ben even bezig geweest om hem weer compleet te maken. Nu staan alle oude gegevens erbij.
Er zit nu weer een tabje in met klantgegevens (3072 rijen) en het zoeken duurt wat lang hahaha.
Ik ga proberen het zoeken alleen op blad 5 uit te voeren en dan is het opgelost.

Hij werkt perfect, dit was precies waar ik naar opzoek was.

Bedankt voor alle moeite.

Groetjes Michael

Laatst bewerkt:
Hahaha dit gaat nog sneller.
Hartelijk dank voor alle moeite. De naam blijft blad 5. Super tof dat jullie andere mensen helpen.

Topic mag gesloten worden, mijn probleem is opgelost.

Groetjes Michael

Hoi,
Mooi zo, zet eventjes uw vraag op opgelost:thumb: (eerste blad in deze topic, bovenaan rechts)
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan