• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in een lijst tussen 2 data?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrybrinkman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Besturingssysteem
Windows 11 home
Office versie
Ms Office 365
Hallo,

Wie kan me helpen? Ik heb een lijst bestaande uit 3 kolommen en 37 rijen, in kolom A staan periodenummers, in kolom B staan startdata en in kolom C staan einddata. Nu wil ik een willekeurige datum invoeren waarna er gekeken moet worden tussen welke start, en einddatum deze voorkomt om vervolgens het periodenummer te geven.
Ik heb het geprobeerd met een ALS(EN(.... maar dan moet ik 36 keer een ALS functie nesten en dat lijkt me niet handig, en bovendien erg arbeidsintensief als de datumlijst ooit uitgebreid wordt. Met verticaal zoeken kan ik alleen exacte gegevens zoeken in een bereik, terwijl er eerst nog gekeken moet worden tussen welke start en einddata mijn datum valt.
Ik loop dus een beetje vast en hoop dat 1 van jullie me kan helpen.

Bijgesloten een voorbeeldbestandje

alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Harry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
mbv SOMPRODUCT

Voldoet dit aan je verwachtingen?

Bijlagen

Hoe moet ik deze periodes uit je tabel zien? Ik gok op typefoutjes (in rood zoals het m.i. bedoeld was):

periode / van / tot
201907 / vr-21-06-2019 / do-18-04(07?)-2019
202001 / zo-20-12-2020(2019?) / ma-20-01-2020

Dan hier nog een optie voor J5:
Code:
=INDEX(A2:A37;VERGELIJKEN(F5;B2:B37;1))

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Ik heb het opgelost met het voorbeeld van Haje, ik had nog nooit SOMPRODUCT gebruikt.

Hartelijk bedankt voor de hulp allebei

mvrgr,
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan