• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in een query?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quaestrixjazz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik heb in een werkblad de output van een query naar een database, in een ander werkblad (plan) wil ik gegevens weergeven, maar dat lukt niet met de formule zoeken, op een of andere manier is de weergave van de query van het projectnr. (kolom A) anders opgemaakt dan als ik het nummer in werkblad plan in kolom a in een cel intik en in kolom B en C laat zoeken.

Als ik het nummer kopieer vanuit de query naar een ander werkblad (plan, cel A4) werkt de formule in één keer wel, wat kan ik hier aan doen?

Bijlagen

Ga naar blad query.

Zet in een lege cel een 0 en kopieer die.

Selecteer A2:A10 en doe Bewerken > Plakken Speciaal > Optellen

Delete de 0 terug.

Je kan dit ook automatiseren met een simpele macro.

Wigi

OK, bedankt, het werkt!

Maar..... wat gebeurt er precies, waarom zijn die cellen uit een query "anders"?

Die worden blijkbaar als tekst geplaatst, en niet als "Getal".

Ik heb geprobeert dit "verschijnsel" aan de bron te wijzigen (om niet elke keer dit met een macro te hoeven doen), dus vanuit excel met MS Query waarmee ik de query maak, maar dat lukt niet, de kolommen uit een tabel kunnen qua eigenschappen niet aangepast worden?

Doe het dan met een kleine macro.

Zet er een knop op zodat je enkel nog maar hoeft te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan