• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in een tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excel01

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Beste lezers,
ik heb op tabblad 1 een paar lijsten aangemaakt met namen en voor die namen heb ik een nummer gezet.
Ik wil nu middels een formule allen de namen die een nummer hebben zoeken. Ik heb zitten zoeken heir maar kom er niet uit. Ik hoop dat iemand een idee heeft. Zie vb.Bekijk bijlage zoeken1.xls

Dit heb ik er van gemaakt:

Code:
Sub cobbe()
rij = 7
For Each cl In Range("B3:I20")
 If IsNumeric(cl) And Not cl = "" Then
  Cells(rij, "Q") = cl
  Cells(rij, "R") = cl.Offset(, 1)
  rij = rij + 1
 End If
Next
End Sub

Bijlagen

He bedankt. Ik heb het geprobeerd maar zie een aantal dingen dingen die niet goed gaan. Als ik bv getallen weg haal, dan blijven de namen staan en worden ze dubbel Zie bestandje. Ik vroeg me af of dit ook via formule kan, ik ben niet o goed in macro's. Bekijk bijlage zoeken1.xls

Laatst bewerkt:
Zo iets ?

in cel U7 en doortrekken

Code:
=ALS(Q7="";"";R7)

Groeten,
Georgyboy

Laatst bewerkt:
er verandert weinig. Alles blijf staan of worden dubbele namen. Als ik een knop erbij doe die alles verwijdert, dan is het probleem opgelost denk.
Alleen ik heb geen verstand van macro. Dus een knop om te lezen een om te verwijderen. Alvast bedankt

Een kleine aanpassing in de code van @Cobbe

Code:
Sub cobbe()
rij = 7
Range("Q7:R15").ClearContents 'maak het tabelletje leeg
For Each cl In Range("B3:I20")
 If IsNumeric(cl) And Not cl = "" Then
  Cells(rij, "Q") = cl
  Cells(rij, "R") = cl.Offset(, 1)
  rij = rij + 1
 End If
Next