Goedenavond,
Heb de volgende code waarmee ik in een apart tabblad de resultaten kan tonen van een zoekopdracht in een ander tabblad.
Dit werkt perfect. Nu gebruik ik dezelfde code om op een getal te zoeken, dit werkt ook prima. Nu zou ik graag willen dat niet alleen de resultaten van dat ene getal getoond worden, maar ook alle getallen daarboven.
Als ik nu zoek op '3' vind ik alle regels waar een '3' in voorkomt, maar ik zou graag willen dat alle rijen worden gevonden waarin het getal >=3 is.
Het gaat om:
Dit werkt niet:
Wie kan me hiermee helpen? Ik heb geen kennis van VBA en bovenstaand script op internet gevonden en aangepast aan mijn situatie.
Alvast bedankt!
Vincent
Heb de volgende code waarmee ik in een apart tabblad de resultaten kan tonen van een zoekopdracht in een ander tabblad.
Code:
Sub Opzoeken()
Dim Woord As String
Dim DataBlad As Worksheet, WerkBlad As Worksheet
Dim Rng As Range
Dim MaxRij As Long, Rij As Long, StartRij As Long, WerkRij As Integer
Dim Flag As Boolean
Flag = True
Set DataBlad = Sheets("Artikelen")
Set WerkBlad = Sheets("Zoeken")
ActiveSheet.Unprotect ("***")
WerkBlad.Range("A5:C2000").ClearContents
WerkRij = 5
Woord = Trim(WerkBlad.Range("C2").Value)
MaxRij = DataBlad.Range("C2000").End(xlUp).Row + 3
If Woord <> "" Then
StartRij = 3
Do While Flag = True
Set Rng = DataBlad.Range("A" & StartRij & ":C" & MaxRij).Find(what:=Woord, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
If Rng Is Nothing Then
Flag = False
Else
Rij = Rng.Row
WerkBlad.Range("A" & WerkRij & ":B" & WerkRij).Value = DataBlad.Range("A" & Rij & ":B" & Rij).Value
WerkBlad.Range("C" & WerkRij).Value = DataBlad.Range("C" & Rij).Value
WerkRij = WerkRij + 1
StartRij = Rij + 1
End If
Loop
End If
ActiveSheet.Protect ("***")
Set DataBlad = Nothing
Set WerkBlad = Nothing
End Sub
Dit werkt perfect. Nu gebruik ik dezelfde code om op een getal te zoeken, dit werkt ook prima. Nu zou ik graag willen dat niet alleen de resultaten van dat ene getal getoond worden, maar ook alle getallen daarboven.
Als ik nu zoek op '3' vind ik alle regels waar een '3' in voorkomt, maar ik zou graag willen dat alle rijen worden gevonden waarin het getal >=3 is.
Het gaat om:
Code:
Set Rng = DataBlad.Range("A" & StartRij & ":C" & MaxRij).Find(what:=Woord, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
Dit werkt niet:
Code:
Set Rng = DataBlad.Range("A" & StartRij & ":C" & MaxRij).Find(what:>=Woord, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
Wie kan me hiermee helpen? Ik heb geen kennis van VBA en bovenstaand script op internet gevonden en aangepast aan mijn situatie.
Alvast bedankt!
Vincent