• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb 2 kolommen in Excel met e-mail adressen. De eerste kolom zijn adressen die ik al heb, de 2e kolom zijn nieuwe adressen. Nu wil ik de beide kolommen met elkaar vergelijken en de e-mail adressen die niet dubbel zijn (en die ik al heb) in kolom 3 of blad hebben. Kan dit en hoe kan dit het beste?

Hoi Tjis,

In kolom 3 zet je de formule:
C1: =aantal.als(A:A;B1)
En vervolgens sorteer je kolom B en C op kolom C in oplopende volgorde. De e-mailadressen die nog niet voorkomen in kolom A staan vooraan (hebben een 0 als uitkomst). Kopieer deze onder kolom A en je kunt kolom B & C verwijderen.

Jeroen

Hoi Thijs/Jeroen, ik hanteer wel eens: beide ranges onder elkaar in een kolom. Dan kolom (a bijv.) selecteren, data, filter, advanced filter. Het vinkje aanklikken voor alleen unieke waarden. Je kunt dan nog kiezen of je de gevonden waarden laat copieren naar een ander bereik (nooit gebruikt) of je copieert de benodigde range eenvoudigweg handmatig naar een ander plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan