• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in 'gecombineerde' kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

macbig

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Hallo,

ik hoop dat iemand me met het volgende kan helpen:
Ik heb grote lijsten in excel waarin in 1 kolom namen staan en in een andere kolom staan producten die bij de namen horen. In een 2e kolom staan de aantallen van de producten die die persoon heeft.
Het is de bedoeling dat dit omgezet wordt naar een schema, waarbij alle namen in een kolom staan; een rij met alle producten en daaronder per product en naam het juiste aantal.

Als bijlage heb ik een voorbeeld gemaakt. Van het rechter schema zoek ik de formules waarmee het juiste aantal bij de combinatie naam en fruit wordt gezet.
Dat niet iedere gebruiker alle soorten fruit heeft, maakt dit (voor mij) extra lastig.

Ik hoor t graag als er een oplossing is of een eventuele workaround met een vergelijkbaar resultaat.

Dank.

Bijlagen

macbig,

dat kan simpel met een draaitabel, zie bijlage

Bijlagen

Wauw. Dank je!!!!
Ik ga me gelijk in draaitabellen verdiepen, want dit scheelt me enorm veel tijd.

macbig,

zet je deze vraag nog even op "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan