• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in meerdere kolommen naar waarde en dan bepaalde gegevens weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomkruizinga

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2018
Hallo,

Ik ben bezig in excel om een facuurcontrole automatisch te laten verlopen.
echter heb ik het probleem dat waar de klanten aan moeten geven welk fact.nr men betaald,
niet in exact dezelfde kolommen de gegevens aangegeven worden.
ofwel bij de ene klant staat het nummer in kolom c en in de ander in bijv. D of G.
Nou zou ik willen dat hij gaat zoeken naar bijv 17-0001 ongeacht welke kolom hij staat en dat hij dan bijv kolom E aangeeft.

Wie o Wie kan mij helpen?
ben hier al een tijdje over aan t stoeie..

Met vriendelijke groet;
Tom

Bijlagen

In J3

Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$E$5=I3)*($F$2:$F$5))

hallo,

met de code somproduct kom ik al een stuk verder.
echter zit er nog 1 foutje in,
zodra een klant bij kenmerk het factuurnummer aangeeft + bij de omschrijving, vindt de formule 2x het factuur nummer.
deze telt hij vervolgens op. ( dit is niet de bedoeling)
wil uiteindelijk dat hij het bedrag weergeeft , en in de volgende stap wil ik hem de som laten maken ( factuurcontrole bedrag - overgemaakt bedrag = 0 ; dus 0,- openestaande posten)

(het zelf met een macro wel voor elkaar gekregen om de dubbele waarde bijv. een kleur te geven en vervolgens handmatig de dubbele waarde uniek maken maar dan ben ik alsnog handmatig aan het werken)

kan iemand mij hierbij helpen.

Met vriendelijke groet;
Tom Kruizinga

Code:
=somproduct(($b$2:$e$5=i3)*($f$2:$f$5))/aantal.als($b$2:$e$5;i3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan