Zoeken in querie/rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoerBosgoed

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Hallo,

Hier ben ik alweer. Ik heb nu een database met 2 tabellen.

Tabel 1 (NAW)
- Naam
- Adres
- Postcode

Tabel 2 (Domeinen)
- Domeinnaam
- Pakket
- Datum van handtekening
- Link naar document
- Factuurnummer
- Debiteurcode

Ik wil nu op het schakelbord vier zoekfuncties maken. Er moet gezocht kunnen worden op:

- Debiteur code
- Domein naam
- Naam klant
- Maand van akkoord

Ongeacht waar men op gaat zoeken, de uitkomst er van moet zijn dat ze alle informatie krijgen te zien van wat er bij de debiteurcode, domein naam, naam klant en maand van akkoord hoort. Als uitkomst krijg je dan eigenlijk alles uit beide tabellen. Ik heb eigenlijk alleen geen idee hoe je zo'n zoekfuntie in elkaar zet. Het moet namelijk ook met een pull down menu.

Iemand enig idee hoe dit moet? Heb al wel gezocht hier op het forum ed. maar heb nog niets kunnen vinden.

[Edit]

Uitkomst mag gewoon in een rapport zijn

[/Edit]

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hiervoor kun je een query bouwen waarin je als criteria keuzevelden van een formulier opneemt. Als je de criteria op aparte regels zet kun je op alle criteria apart selecteren.

Kleine update

Ok, ik heb al het één en ander gevonden en toegepast. Ik heb nu een formulier met daarin een subformulier. In het hoofdformulier staat de data uit de tabel NAW. In het subformulier staat de data uit de tabel Domeinen.

Nu heb ik inmiddels al 2 keer een keuzelijst met invoervak toegevoegd. Met de eerste kun je een naam zoeken en dan komt alles wat er met die naam te maken heeft in het hoofdformulier en ook in het subformulier. Hetzelfde heb ik gedaan met debiteurcode. Deze 2 dingen pakt hij allebei uit de tabel NAW. Tot zover gaat het goed..

Nu wil ik echter ook kunnen zoeken op de domeinnaam en de maand van akkoord. Dat zijn data die in de tabel Domeinen staat. Nu kan ik echter geen keuzelijst met invoervak toevoegen die de data uit de tabel Domeinen haalt. Ik kan alleen maar velden kiezen uit de tabel NAW.

Iemand enig idee hoe ik in het hoofdformulier een keuzelijst met invoervak toe kan voegen waar ik dus kan zoeken op domeinnaam en maand van akkoord.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan