• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in Range

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Ik heb 2 werkbladen "DHL EUROPLUS COL" en "EUROPLUS COLLI (Gewicht)".

Wanneer in het werkblad "DHL EUROPLUS COL" het veld "factuur gewicht", binnen een bepaalde range "EUROPLUS COLLI (Gewicht)" valt moet hij het tarief van dat gewicht wegschrijven en verder moet de rij (NL, BE, LU) overeenkomen met het veld "Destination Country" in "DHL EUROPLUS COL".

Waneer het veld factuur gewicht 125,01 is valt hij bijvoorbeeld niet meer in de range tot 125, maar tot 250.

Bijlagen

Hey dank je.

Maar bij mij staan er nog meer kolommen in en andere worksheets die ik hier niet allemaal kan posten. Heb je hem misschien ook met een duidelijke bladverwijzing.

Beste marka ;)

Over hoeveel kolommen gaat het en hebben deze ook een kopnaam zoal NL, BE, LU

Werk je met Excel 2003 of Excel 2007 ?

In mijn ALS - formule + VERT;ZOEKEN, kan je dit maar 7 keer uitvoeren in Excel 2003 en oneindig in Excel 2007 dmv een bereik een naam te geven in het naamvak en dit te vermelden in de formule.

Groetjes Danny. :thumb:

Of met een Index-vergelijk functie.

Code:
=INDEX('Europlus Colli (Gewicht)'!$A$1:$E$50;VERGELIJKEN($B2;'Europlus Colli (Gewicht)'!$A$1:$A$50;1);VERGELIJKEN($A2;'Europlus Colli (Gewicht)'!$A$1:$E$1;0))

Ik werk met excel 2003 en iedere keer als ik een formule van jou intyp geeft hij een pop-up met waarden bijwerken. Gaat in ieder geval niet goed.

Beste marka ;)

Ik werk met excel 2003 en iedere keer als ik een formule van jou intyp geeft hij een pop-up met waarden bijwerken. Gaat in ieder geval niet goed.

Dit komt waarschijnlijk omdat ik met bereiken gewerkt heb, die ik benoemd heb in het naamvak.

Kijk maar eens in het naamvak of via namen beheren.

Groetjes Danny. :thumb:

Waar kan ik dat vinden namen beheren, ik kom er niet echt uit.

Invoegen - naam - definiëren is het volgens mij, maar ook dat helpt niets? Verder wil ik de naam van het werkblad wijzigen, maar hij zegt dat die in VB wordt gebruikt, maar in het VB scherm is geen koppeling te zien?

Laatst bewerkt:
Ik zit nog steeds met het waarden bijwerken probleem. Iemand hier een oplossing voor.

Hou het simpel met deze formule:

=VERT.ZOEKEN($B2;Tarieven!$A$1:$E$51;VIND.SPEC(LINKS($A2;1);" NBL"))

zie ook de bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hij zegt weer iets over waarden bijwerken, is dit een probleem bij mij of klopt dit?

'waarden bijwerken':

Dat betekent dat je een webquery naar de website van DHL in je werkboek hebt, die bij opening van het bestand (of zovaak als jij hebt ingesteld) de gegevens in jouw bestand aktualiseert met die van de website van DHL.

Hoe kan ik die koppeling verwijderen, want ik weet dit zelf niet?

Ja die heb ik gepakt, maar dan zegt hij ook waarde bijwerken.

Maak een nieuw werkboek en kopieer daarin de gegevens van de afzonderlijke werkbladen van mijn bestand. Ik denk dat het dan voorbij is.

Pak de bijlage bij dit bericht.
Sla deze bijlage eerst op in je eigen computer (open het dus niet in je webbladerprogramma)..
Open het dan lokaal vanuit Excel.

Ik vind overigens deze formule beter dan die ik eerder had gegeven:

=VERT.ZOEKEN($B2;Tarieven!$A$2:$E$51;VERGELIJKEN($A2;Tarieven!$A$1:$E$1))

dan staat in het werkblad met de 'zoektabel' in rij 1: NL BE en LU

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan