• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tabel met meerdere waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik heb even en blackout.

Ik probeer een formule, maar ik kom er even niet uit.
Ik moet een een stookschema selecteren aan de hand van een 3-tal gegevens.
Lengte, dikte en diameter. Hierbij is de dikte leidend.

Ik kan er misschien wel een lange formule van maken, maar kan dit niet makkelijker?

Wie wil me helpen.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage stookschema´s.xlsx

nu vraag je, er ligt een hoop buizen welke moet ik nemen. je moet tenminste weten waaraan de buis moet voldoen om de dikte te kunnen berekenen.
Zoals het er nu uit ziet zou ik de dunste nemen, die zal de lichtste zijn en makkelijkst om dragen.

Ik denk dat ik eruit ben.

Volgens mij moet het iets zijn van:
Code:
=ALS(C15<301;ALS($C$16<7,51;(ALS($C$14<51;"S1";ALS($C$14>150;"S20";"S10")));"Aangepast stookschema");ALS(EN(C16>8,99;C16<13,51);ALS(C14<51;"S2";ALS(C14>150;"S21";"S11"));ALS(EN(C16>14,99;C16<24,01);ALS(C14<51;"S3";ALS(C14>150;"S22";"S12")))))

Mochten jullie suggesties hebben die beter werken, dan hoor ik het graag.

nu vraag je, er ligt een hoop buizen welke moet ik nemen. je moet tenminste weten waaraan de buis moet voldoen om de dikte te kunnen berekenen.
Zoals het er nu uit ziet zou ik de dunste nemen, die zal de lichtste zijn en makkelijkst om dragen.

De gegevens van C14:C16 zijn gegevens die bepaald worden, alleen ik moet met die gegevens het stookschema (D20)bepalen.
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan