• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in tabel met ongesorteerde getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snookie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Ben al een tijdje naar de volgende formule aan het zoeken:

in A1 staat bv. getal 23.
Nu wil ik in de cel ernaast A1 controleren of deze in voorkomt in een tabel waarbij de getallen hor. en vert. kriskras door mekaar staan (of lege cellen). Indien het minstens 1x voorkomt in de tabel moet ik een 1 of "waar" of iets vergelijkend te zien krijgen in de cel van de formule.
Iemand enig idee?
Dank bij voorbaat.

greetz,
Snookie

Als ik het zo lees denk ik aan een bingo kaart.
Heb het bestand ook maar zo genoemd.
Ik laat stap voor stap zien hoe je tot je resultaat komt.

Bijlagen

Heb het bestandje bekeken Withaar (bedankt om het te posten), de stelling van de eerste formule klopt niet. Het geen dat in het blauw komt ,is op de hoeveelste plaats het gezochte staat in de kolom. Ga de twee laatste formule gecombineerd uitproberen.

Het gaat niet om een bingospel. Wel om een lottospel onder kameraden op het werk. Elk vult 10 cijfers in naast zijn naam. In een tabel komt in de tabel week na week de lottouitslagen. Het is de bedoeling dat de ingevulde cijfers van de spelers een andere achtergrond (kleur) krijgen indien de cijfers in de tabel met de uitgekomen lottocijfers voorkomen. Men zou kunnen denken dat 'voorwaardelijke opmaak' hier kan gebruikt worden. Dat is beperkt juist, kan enkel maar op één rij laten controleren en het is de bedoeling dat de naam in het vet komt als er iemand wint (10 cijfers zijn uitgekomen) Wil de problemen overbruggen met naast elk opgegeven cijfer van de speler in een cel de gevraagde formule te laten runnnen. Dan kan ik bv met de voorwaardelijke opmaak in de cel naam speler een optelsom als voorwaarde geven. Hopelijk ben ik duidelijk genoeg waar ik naar toe wil.

Indien er iemand een andere oplossing kent, laat maar komen en bedankt op voorhand.

Greetz,
Snookie

Gaat de goede richting uit 'femda-punt-com'.
Hij geeft wel als resultaat hoeveel keer het te controleren getal in de lijst voorkomt. Echter als het minstens één keer voorkomt mag de uitkomstteller max. 1 zijn. Dat is om als het totaal van een reeks naast de speler zijn naam tien wordt, kan ik de voorwaardelijke opmaak om zijn naam in het vet te zetten gebruiken.
Zal dit oplossen via een extra cel ernaast, kan waarschjnlijk simpelder, indien er iemand het in 1 cel kan doen, laat het maar weten hé.

Alvast bedankt femda-punt-com je hebt me al goede steun gegeven voor het eindresultaat, dank daarvoor.

Greetz,
Snookie

Je hebt gelijk m.b.t. het rij nummer, maar maakt voor de werking niet uit.
Als de waarde gevonden wordt krijg je een 0 en dus het antwoord gevonden.

Mooi en simpel Femda!

N.b Met =ALS(AANTAL.ALS(Bereik;A1)>0;1;0) krijg je alleen een 1 of een 0.

Laatst bewerkt:
Vele dank, met bovenstaande formules ben ik gekomen waar ik wilde.

Nogmaals dank

greeetz
Snookie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan