• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in tekst binnen cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docecomo

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Graag zou ik het volgende willen weten -
Ik wil weten of het mogelijk is wanneer een omschrijving bijvoorbeeld is in cel C5 'Huur Singel' en in cel C6 'Betaling Huur', ik kan laten zoeken naar 'huur' met bijv. vind.spec. Wanneer de functie dan 'huur' ziet in omschrijving, krijg ik een '1'?

Dank voor de reacties - het is mij dan wel gelukt, maar op een andere manier wat geen probleem is.
Ik ontwikkel een programma waarbij je rekeningnummers koppelt aan een betaling/ontvangst. Van belang hierbij is de omschrijving. STel dat in omschrijving staat 'huur', dan krijgt dit als code 1, bij staat er 'straat', dan krijgt dit als code 2. Momenteel heb ik hiervoor 3 kolommen in gebruik bij een formule =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("huur";A1;1));"0";"1"). Ik heb nu 3 voorbeelden van 'criteria' waar ik naar zoek. Graag zou ik dit combineren met verticaal zoeken - hoe krijg ik dit in de formule opgenomen? IK heb een bijlage opgenomen.
Alvast bedankt voor de reactie!

Bijlagen

Mijn excuses, ik merk dat ik met het bestand een fout heb gemaakt met opslaan. Graag had ik gezocht naar de variabelen in blad 1: huur, straat of laan. Elk criteria zou een waarde krijgen, zoals vermeld staat.
De goede versie heb ik nu toegevoegd.
Bekijk bijlage Map1 nv.xls

ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Plaats op blad 2 een voorbeeld van wat je wil dat de uitkomst is.

In principe staat de juiste uitkomst er al, het probleem is dat het over vele kolommen is verspreid. In G4:I6 staan variabelen waar hij naar moet zoeken. Wanneer in de omschrijvingen van kolom A één van de criteria afkomstig uit kolom G tegenkomt, moet er een waarde verschijnen die past bij dit criterium. Bijvoorbeeld:
Wanneer er in cel A1 staat 'huur', dan moet er in cel B1 een 1 komen te staan, wanneer er echter straat had gestaan in A1 dan zou er in A2 een 2 komen te staan. Graag zou ik de formule combineren met een vert.zoeken. Ik wil niet dat hij zoekt naar alleen deze 3 criteria, maar dat ik een reeks van 20 criteria in kan geven waarnaar gezocht wordt.
Ik hoop het zo duidelelijk te hebben gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan