• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken, invullen van juiste data uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

idarkreaver

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2017
Goedeavond,

Voor een project zoek ik jullie hulp :)

Ik heb een lijst met data op sheet "adres" die moet weergegeven worden op de lijst "data" als je het juiste adres kiest uit de lijst van cel G2.

choose: adres1

adres nr? PC type ZIP CODE
adres1 PC ZIP2359 CODE1
adres1 PC ZIP2360 CODE2
adres1 PC ZIP2361 CODE3
adres1 PC ZIP2362 CODE4
adres1 PC ZIP2363 CODE5
adres1 PC ZIP2364 CODE6
adres1 PC ZIP2365 CODE7

Wie kan mij helpen a.u.b? Dank.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

bedankt voor je snelle antwoord. Maar dat is niet wat ik bedoelde. Hij moet de lijst eronder tonen die allemaal adres1 bevat, ze zijn niet identiek. heb een voorbeeld meegestuurd.

choose: adres1

adres1 PC ZIP2359 CODE1
adres1 PC ZIP2359 CODE1

Bijlagen

Hi, nog niet helemaal wat ik zocht. Ik zou tussen de adressen moeten kunnen kiezen. Dus als ik adres 2 kies moet alles van adres 1 weg zijn.

Hij zou eerst moeten zoeken naar het gekozen adres type 1 of 2 of verder, om daarna de lijst apart weer te geven. Ik had eerder gedacht aan de vlookup met een match functie? dankje voor je tijd.

=VLOOKUP(F$2;adres!$A$4:$D$32;MATCH(F2;adres!A:D;0);0) ?

Hi emields, nogmaals dank voor je hulp, het werkt eigenlijk naar behoren. Bestaat er ook nog een lichtere oplossing? Als ik het toepas op 8 à 10 kolommen breed en meer dan 250 naar beneden heeft de pc enorm veel rekenwerk :)

Met een filter gaat dat sneller.

Bijlagen

Heeft MS daar de draaitabel niet voor uitgevonden?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan