• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken lukt niet helemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanK65

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2017
Goedenavond,
Ik heb een bestand met op sheet 1 de loonbetalingen zoals gegenereerd door mijn loonprogramma, op sheet 2 ('vaste bedragen') de vaste loonbetalingen van een aantal werknemers.
Nu probeer ik met de ZOEK-functie in kolom J ('Uitbetaald Maandelijks') de bedragen op te halen van sheet 2 met als criterium het Personeelsnummer (Kolom B).
Dat lukt voor een gedeelte wel maar voor personeelsnummers die niet in sheet 2 voorkomen (i.c. 19,23, enz) wordt de waarde van de voorgaande rij getoond (19 en 23 hebben dezelfde waarde als 18, terwijl de 19 en 23 een waarde nul zouden moeten geven.
Wie helpt?

Bijlagen

Voor in J3:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('Vaste bedragen'!$J$3:$J$44;VERGELIJKEN(B3;'Vaste bedragen'!$B$3:$B$44;0));"")

Of:

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B3;'Vaste bedragen'!$B$3:$L$45;9;0);"")

Groet
JV

Laatst bewerkt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B3;'Vaste bedragen'!B$3:J$45;9;0)

Greetz/Excelbat

Bedankt voor de oplossingen!
Ben nog wel aan het uitzoeken waar de 9;0 voor staan maar vermoed voorlopig dat dat de 9e kolom betreft.
Weer wat geleerd.
:thumb::thumb:

9 is inderdaad negende kolom. o is exacte overeenkomst.

Greetz/Excelbat

<F1> of de fx knop geeft vaak antwoord op hoe een functie werkt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan