• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die formule werkt wel, maar wil je ook nog controleren op invoer die niet voorkomt, dan kun je de formule in dit bestand gebruiken.

Bijlagen

Nog wel 1 klein vraagje. (durf het bijna niet te vragen):oIs het mogelijk dat in kolom M "ja"komt te staan als de licentie is opgevraagd?
Ik zie wel vergelijken L10 staan in de formule maar weet niet hoe ik hier dat moet toevoegen.

Laatst bewerkt:
Als je in kolom M wat wil zien verschijnen met formules, dan moet dat ook met formules die in kolom M staan. Je kunt in M2 wel invoeren =ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C$8;L$2:L$10;0));"";"Ja")
maar het resultaat hoort dan bij de waarde die op dat moment in C8 staat.
Komt er nieuwe invoer in het omrande gedeelte, dan zou in kolom M het resultaat bij die nieuwe invoer horen en dan ben je dus het resultaat van de vorige invoer kwijt.
Als je in kolom M beslist wat wil hebben ook op basis van eerdere invoer, dan moet je voor vba kiezen, niet alleen voor kolom M, maar ook voor waar we tot nu toe mee bezig zijn geweest (=het resultaat in C8). Maar dan moeten er ook weer extra gegevens bekend zijn, want dan moet je beslissen wat er moet gebeuren als nr. en licensie wel overeenstemmen maar die combinatie al bestaat. Je moet er vanzelfsprekend voor zorgen dat nr. en e-mailadres (en liefst ook nog de naam) allemaal maar 1 keer kunnen voorkomen. En ik weet niet waarvoor dit alles bedoeld is, maar als het bv. om niet 1 keer inloggen gaat maar meerdere keren opnieuw (bv. elke dag), dan zou ook dagelijks kolom M gewist moeten worden. Kortom, daar komt het een en ander bij kijken.

Laatst bewerkt:
Kan ik niet in m1 en doorkopieren een formule maken die zegt: als c8 is gelijk aan een licentie uit kolom L dan Is het ja anders nee bij die licentiE. Of werkt jouw formule al zo.
Alle licenties komen maar 1x voor. Elke licentie is aan een naam gekoppeld

Laatst bewerkt:
Als je per rij wil vergelijken, typ dan in M2 en kopieer naar beneden:
Code:
=ALS(C$8=L2;"Ja";"Nee")
Als je wil weten of C8 in kolom L voorkomt, dan is het antwoord ja of nee en heb je dus maar 1 cel nodig voor het resultaat. Typ dan in de gewenste cel:
Code:
=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(C8;L2:L10;0));Nee;"Ja")

In plaats van de laatste formule hierboven kun je beter gebruiken:
Code:
=ALS(ISGETAL(C8);"Ja";"Nee")

Hoi Ik heb geen als is getal
De laate formule lukt niet.

Ik had nu dit:
=ALS(C$8=L4,C$8,0)
Maar dan veranderd die de hele tijd terug

Ik kan in macro een knop maken die ze moeten indrukken als de code in C8 komt te staan.
Die macro kopieert kolom M naar N toe.

Laatst bewerkt:
Sub Button()
Range("M1:M10").Copy
Range("N1").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Deze kopieert niet compleet
Hij moet gewoon echt alleen waardes kopieeren

Ik heb geen als is getal
De laatste formule lukt niet.
Dan heb je een fout gemaakt met de invoer, ga dat na!
Isgetal zit zowel in oude als nieuwe versies van Excel, dus ook in jouw versie!!
De formule isgetal moet je niet in kolom M plaatsen en niet in C8 maar in een willekeurige andere cel. Let wel (zoals ik al schreef): in 1 cel. Maar je blad zit vreemd in elkaar hoor, ik begrijp nog steeds niet helemaal wat je precies wil. Als in C8 een nummer verschijnt, dan weet je dat dat nummer bestaat, daar hoeft dan niet meer op gecontroleerd te worden!
Ik had nu dit: =ALS(C$8=L4,C$8,0)
Maar dan veranderd die de hele tijd terug
Dat schreef ik al in bericht #24 dat zulke formules bij elke nieuwe invoer wijzigen, dus het heeft geen zin die toe te passen.
Een macro kan, maar die ga ik nu niet maken, want gelet op de ervaringen tot nu toe (we zitten al aan bericht #30) zijn we dan weer voor een hele dag vertrokken en daar heb ik de tijd niet voor. Je moet aan de studie en meer zelf doen! Anderen zullen je hier wellicht ook wel mee willen helpen, ik laat het hier bij.

Dank je voor je hulp. Het werkt nu. De licenties zijn gekoppeld aan de relatienr. Dank je. Laatste gedeelte laat ik wel achterwege

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan