Zoeken met google 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jozo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozo

Meubilair
Lid geworden
30 okt 2002
De optie om te zoeken met google onder de rechter muisknop zoals HIER wordt beschreven.
Nu ook voor XP en met remove opties.

Op deze SITE gevonden

Gr Jozo

Laatst bewerkt:
na de reg in het register ingevoerd te hebben herstarten? Want bij mij gebeurd er niet veel...

kopieer het htm bestand uit de bijlage naar c:/windows/web of voor win2000/nt gebruikers naar c:/winnt/web

Gr Jozo

Ik zie net dat in de oude ook een xp.reg staat:rolleyes:

Gr Jozo

Het is in orde! Dat is wel heel wijs!
Eigenlijk zouden ze zoiets moeten sticky maken, of waarom niet, een pagina apart op Helpmij waar je die handige dingen kan terugvinden zonder dat ze verdwijnen in het forum na x aantal maanden...

euhhhh,

bij mij doet ie het niet,

pc herstart --> rechtermuisknop in kladblok of wat dan ook en ik zie enke nog hetegen wat er daarvoor ook te zien was... ????

nog iemand met xp waar het niet werkt?

oeps nu wel, werkt blijkbaar enkel in explorer.

ik d8 dat het ook in wordpad enzo werkte, :-(

Het is niet voor kladblok, alleen voor internet explorer,tekst selecteren rechts klikken en dan staat er search google

Gr Jozo

alhoewel??? de optie staat wel in het menu, maar er opent zich geen google venster?

Wel het htm bestand in C:\windows\web gezet ?

Gr Jozo

oepssss

wat ben ik toch dom!

had enkel de reg in die map geplaatst.

alles ok nu!

Dat dacht ik wel.
:thumb:

Laatst bewerkt:
toch leuk om die IE fans creative bezig te zien zijn :) Opera heeft al lang zo'n optie (vanaf versie 5???).

Linker muisknop op een woord en je kunt :
Vertallen (bijn alle talen
Opzoeken in een hele hoep zoekmachines (niet alleen google)
de defenitie in de enclopedia opzoeken
De tekst e-mialen
kopieeren naar een note
enz enz enz

En dan zijn de IE fans al blij met een search with google knop :(

Maar toch leuk voor mensen die geen opera gebruiken;)

Even het volgende: Clioke stelt: had enkel de reg in die map geplaatst waar vind ik dat/hoe doe ik dat? Het HTM bestandje heb ik wel in de map c/win/web gezet. Graag raad want het lijkt me een top tooltje.

Toegevoegd: heb 't al gevonden, gewoon overheen gekeken!
redface.gif

Laatst bewerkt:
de optie om te zoeken met google onder de rechter muisknop .

zoekopdracht opent in een nieuw venster.

kopieer het htm bestand uit de bijlage naar c:/windows/web of voor win2000/nt gebruikers naar c:/winnt/web.

kies vervolgens het geschikte reg bestand en dubbelklik daar op.
mensen die xp over win2000 gezet hebben moeten kiezen voor de win2000.reg.

voor dual boot lees het txt bestand voor aanpassingen van het reg bestand.

geef accoord op de vraag en herstart internet explorer.

grtz,pe.

Bron

Dus in jouw geval, gewoon zip openen en dubbelklikken op google_xp.reg en alles toestaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb de optie nog niet geprobeerd. Zelf vind ik de google toolbar heel handig http://toolbar.google.com/ Kun je gewoon bovenaan je pagina je zoekopdracht intikken.

Misschien ook een leuke tip voor degenen die dat nog niet wisten.:)

Het bijdehante aan aan deze optie is dat je niet hoeft te typen, stukje text selecteren rechtsklikken search google en er opent een nieuwe pagina met resultaten
vooral handig op dit forom als mensen naar de bekende weg vragen.
Zo als msblaster (selecteren rechtsklikken search google)
http://www.google.com/search?q=MSBlaster &num=100

Mozilla en Firebird hebben dit ook standaard en je kan uit 300 engines kiezen door deze toe te voegen naar keuze via http://mycroft.mozdev.org/download.html

IE is verouderd...geen popup blocker, geen tabs, geen fatsoenlijke css ondersteuning, geen ondersteuning voor interlaced png afbeeldingen, geen veilige wachtwoord manager, geen optie java/javascript uit te schakelen, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan