@sylvester Als je bedoeld of er in de lijst waarin je zoekt dubbele bedragen kunnen voorkomen, dan ja.
Hallo Allemaal,
Excuses voor me late reactie.
Zelf heb ik ook wat proberen te maken. Zo ben ik er ook achtergekomen dat het een lastig probleem is. Eigenlijk had ik gehoopt dat excel een functie of combinatie van functies had wat dit makkelijk oplost.
me bestand:
http://s000.tinyupload.com/download.php?file_id=00167539540383538668&t=0016753954038353866812418
Ik kon me bestand hier niet uploaden, ik weet niet waarom. Waarschijnlijk te groot?
Het bestand wat ik heb gemaakt werkt al erg sloom en kan tot nu toe maar een bedrag met maximaal een combinatie van 3 bedragen. Waarschijnlijk kan het ook veel efficiënter gemaakt worden, maar dit is nog maar een test versie. Ik zou ook als je het bestand test niet met meer dan 30 bedragen werken.
Misschien dat wat ik heb gemaakt andere op ideeën brengt?
Weet iemand misschien wat de maximum van excel is? hoeveel rijen kan ik gebruiken om te rekenen?
En iemand een idee hoe ik dit uitreken: ik heb een lijst met getallen, ik wil alle getallen in een combinatie van 3 proberen, ik heb de ruimte om 1 miljoen combinaties te proberen. Hoeveel getallen kan ik dan maximaal in me lijst hebben?
Ook wil nog melden dat het probleem wat ik heb niet noodzakelijk is om opgelost te worden. Dus begin er alleen aan als je het leuk vindt om mee te denken.
Ik zal het topic in de gaten houden en als ik verder ben met mijn bestandje zal ik dat hier weer updaten.
Mocht iemand nog aanvulling/toevoeging hebben dan hoor ik dat graag.
Voor de rest wil ik iedereen bedanken mee heeft gedacht.
Groeten,