• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karag68

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem:
In blad "Data" staat in kolom B t/m D gegevens van personen.
In kolom A kan ik nu per persoon een nummer invullen die aangeeft in welk team de betreffende persoon speelt (b.v. 1 t/m 3)
Vervolgens heeft elk team een apart tabblad.
Nu wil ik graag dat als ik bij bv. de eerste persoon een 2 invul, dat dan de bijbehorende gegevens van die persoon ingevuld wordt in het tabblad van team 2.
Het moeilijke voor mij is nu dat er meerdere personen op een team kunnen spelen, dus met de functie vert.zoeken kom ik niet echt verder.
Ik heb ergens iets gelezen over matrixformules, maar dat is mij niet geheel duidelijk hoe dit werkt.
Ik heb een bijlage bijgevoegd die hopelijk duidelijkheid verschaft wat ik wil.
Wie kan mij hiermee op weg helpen?
Bij voorbaat dank

Bijlagen

Bedankt Cobbe voor je idee. Dit werkt inderdaad wel, maar ik was eigenlijk op zoek naar een oplossing zonder dat ik handmatig een macro moet starten.
Op het moment dat ik een nummer invul, moet deze het liefst direct in het juiste tabblad verschijnen.

Ook jij bedankt VenA. Jouw oplossing heeft mij wel op een ander idee gebracht.
Ik ga hier eens mee stoeien.

Is er misschien nog iemand met een ander idee voor mijn probleem??

Ideeën genoeg. Maar wat is het probleem nog?

Wat is het voordeel om alles in verschillende tabjes te hebben staan?

Als je aangeeft dat je ergens mee gaat stoeien dan kan je op zijn minst even uitleggen waarom dit niet de oplossing is.

De code van @Cobbe is vrij eenvoudig aan te passen zonder op een knop te hoeven klikken.

Dit is namelijk maar een klein stukje van de complete file. Er staat veel meer per tabblad. Die wil ik graag op aparte tabbladen hebben.
Zoals ik al zei zou ik graag zonder handmatig een actie te starten de namen per tabblad laten sorteren. Je zei met een simpele aanpassing kon dat met de macro van Cobbe. Hoe gaat dat dan?

VBA oplossingen worden meestal op maat gemaakt obv een voorbeeldbestandje. Als iets een stukje van de complete file is dan is het zonder gokken nagenoeg onmogelijk om een passend antwoord te geven.

De code kan je geheel afhankelijk van jouw bestand ook aan laten roepen dmv een Worksheet Event.

Ik heb inmiddels mijn probleem opgelost. Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan