• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met meerdere voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter MGM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Beste,
In het bijgevoegde bestand wil ik graag de gegevens uit blad1 zo transformeren dat alle bedragen van 2021 t/m 2030 onder elkaar staan. Blad 2 geeft hiervan schematisch weer hoe dit er uit zo moeten zien. Dus de gele en oranje cel in blad 1 moet zichtbaar worden op blad 2. Welke formulie (met meerdere voorwaarden) kan hier het beste voor toegepast worden?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Met Power Query niet zo moeilijk om de tabel om te zetten ("draaitabel opheffen").
Met behulp van filters kun je daarna je gewenste uitkomst krijgen.

Bijlagen

Dank voor jouw reactie.
In het 'bronbestand' heb ik bij de waarden een formule staan. Als ik er een draaitabel van maak, dan krijg ik de foutmelding, 'Formules of gegevenstypen met opmaak in de veldnamenrij worden verwijderd en geconverteerd naar statische tekst'. Hiermee kom in het tabel overal '0' te staan en kan ik vervolgens geen 'lijst' genereren. Is hier een slimmigheidje voor?

Als je de gegevens inlaadt met Power Query is het volgens mij geen probleem dat er een formule staat. De uitkomst wordt gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan