hallo,
ik ben een beetje aan het oefenen om met een php formulier dingen in een mysql database te plaatsen.
ik heb nu de link naar de database gemaakt, dit werkt en ik kan via het php formulier ook dingen in de database plaatsen.
mijn vraag is, ik wil een soort zoek functie maken bij het uitlezen van de database, dat als ik iets in een formulier bij naam plaats bijvoorbeeld hoi,
dat ik dan alleen gegevens vind waar bij de naam hoi in zit.
$naampje = mysql_query("SELECT * FROM $db_table WHERE naam = '".($_POST['naam'])."'");
if (isset($_POST['zoeken']){
echo $row ['naam']
Naam: <input type="text" name="naam" value="<?= ($_POST['naam']); ?>"/><br />
<input type="submit" name="zoeken" value="zoeken">
dit zijn de codes die ik gebruik om het proberen te laten werken, heb een paar dingen helemaal omgegooid en sommige delen zullen ook niet kloppen of helemaal af zijn.
iemand een idee hoe ik die zoekfunctie erin kan zetten?
bij voorbaat dank!
MVG roel
ik ben een beetje aan het oefenen om met een php formulier dingen in een mysql database te plaatsen.
ik heb nu de link naar de database gemaakt, dit werkt en ik kan via het php formulier ook dingen in de database plaatsen.
mijn vraag is, ik wil een soort zoek functie maken bij het uitlezen van de database, dat als ik iets in een formulier bij naam plaats bijvoorbeeld hoi,
dat ik dan alleen gegevens vind waar bij de naam hoi in zit.
$naampje = mysql_query("SELECT * FROM $db_table WHERE naam = '".($_POST['naam'])."'");
if (isset($_POST['zoeken']){
echo $row ['naam']
Naam: <input type="text" name="naam" value="<?= ($_POST['naam']); ?>"/><br />
<input type="submit" name="zoeken" value="zoeken">
dit zijn de codes die ik gebruik om het proberen te laten werken, heb een paar dingen helemaal omgegooid en sommige delen zullen ook niet kloppen of helemaal af zijn.
iemand een idee hoe ik die zoekfunctie erin kan zetten?
bij voorbaat dank!
MVG roel