Hoi
Ik wil in excel een zoekopdracht laten uitvoeren met twee criteria. Wat ik zo lees online kan dit het beste met een indexfunctie, maar het lukt mij niet om dit werkend te krijgen.
Ik wil eersst selecteren op naam en dan laten zoeken naar
- het kleinste getal groter dan een bepaalde waarde
óf
- het grootste getal kleiner dan een bepaalde waarde
vervolgens is de bijbehorende letter de output.
Deze twee opties veroorzaken meteen het tweede probeem waar ik tegenaan loop het: dat je alleen kan zoeken op groter dan óf kleiner dan, doordaar voor de ene optie getallen oplopend moeten zijn gesorteerd en voor de andere aflopend. Is hier een andere oplossing voor dan twee tabbellen maken, de één oplopend en de ander aflopend.
Ik heb mijn sheet bijgevoegd, ik denk dat dat meer zegt dan deze uitleg
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Bas
Ik wil in excel een zoekopdracht laten uitvoeren met twee criteria. Wat ik zo lees online kan dit het beste met een indexfunctie, maar het lukt mij niet om dit werkend te krijgen.
Ik wil eersst selecteren op naam en dan laten zoeken naar
- het kleinste getal groter dan een bepaalde waarde
óf
- het grootste getal kleiner dan een bepaalde waarde
vervolgens is de bijbehorende letter de output.
Deze twee opties veroorzaken meteen het tweede probeem waar ik tegenaan loop het: dat je alleen kan zoeken op groter dan óf kleiner dan, doordaar voor de ene optie getallen oplopend moeten zijn gesorteerd en voor de andere aflopend. Is hier een andere oplossing voor dan twee tabbellen maken, de één oplopend en de ander aflopend.
Ik heb mijn sheet bijgevoegd, ik denk dat dat meer zegt dan deze uitleg
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Bas