• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBosgraaf

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Ik heb een bestand met in de linkerkolom de namen van spelers (in totaal ruim 1000) in de bovenste rij staan de namen van de teams die in de vereniging voorkomen.
in de cellen staat het aantal wedstrijden wat een speler in het betreffende team gespeeld heeft.
Nu wil graag dat als in een zoekveld een naam wordt ingetypt er automatisch de teamnaam met het juiste aantal wedstrijden erachter komt te staan.

In ben zelf al bezig geweest met diverse formules maar loop vast. Wie kan me helpen?
Als bijlage stuur ik een voorbeeld bestand met slechts 4 teams en 4 spelers

Bijlagen

Paul bedankt, alleen nu zijn er 67 teams em1023 leden . het was de bedoeling om alleen die teams te laten zien waarvoor een speler heeft gespeeld. Dus teamnaam kun je niet als constante waarde benoemen, maar wordt afhankelijk van de cel waarin een getal is opgenomen. Dus in het voorbeeld zou bij ingave van "Jan Jansen" alleen moeten komen staan: team1 aantal wedstrijden 1

Laatst bewerkt:
Paul, heel veel dank het is bijna zoals ik bedoelde!
Als ik echter de formule kopieer dan verdwijnen de accollades {} aan het begin en het eind van de formule?

Hoe vergroot ik het gebied en hoe benoem ik dit?

Is het mogelijk om een gedeelte van de naam in te geven, en dat dan de dichtst in de buurt komende spelersnaam getoond wordt. Mijn tabel is op spelersnaam gesorteerd.

Alvast heel veel dank
Taede

Dit komt omdat het een matrixformule is. Plaats de cursor in de formulebalk en bevestig met ctrl-shift-enter

TBosgraaf, Ook al heeft Bandito Bob een meer dan schitterende oplossing met formules voor je verzonnen, blijft bij mij toch de vraag 'waarom je niet gewoon een filter op je tabel zet?'. OK, je blijft dan alle teams zien waar de persoon niet in heeft gespeeld, maar hoe erg kan dat nou zijn? Dit lijkt mij creëren van problemen ipv ze op te lossen... :eek:

Groet, Leo

Leo, met een filter had ik gedaan, maar dan krijg ik vaak 66 lege kolommen bij 67 teams! Dus wilde ik proberen of het ook anders kan.

Als Bob dit leest nogmaals dank, en v.w.b. het vergroten van het selectiegebied ben ik er al uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan