• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar bepaalde waarde, en koppeling tussen verschillende werkbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik maak het mezelf weer eens onnodig lastig in Excel, maar men wil wat minder handwerk/copieer werk ivm fouten.

Wat ik heb is het volgende:
Ik heb een lege file (file 1) Daar moeten uiteindelijk de gegevens in komen te staan.
Als ik in file 1 in cel B20 sta, dan moet er gezocht worden in file 2 in cel B20 en indien bij geen resultaat, omhoog zoeken. In file 2 moet gezocht worden naar K gevolgd door 4 nummeriek waardes.

Van deze waarde (k-nummer) is een file 3. deze moet hij aan de hand van dat K nummer vinden.
in deze file staat vervolgens op een vaste plaats een hoeveelheid stuk (C17) en het type doos(Q14).
deze gegevens wil ik vervolgens gecopieerd hebben in file 1

ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen verworden waar ik naar op zoek ben. ik was begonnen met eenvoudige formules, maar dat liep spaak.
hopelijk is er iemand die mij uit de brand kan helpen.

gr

Alex

Ik snap niet helemaal hoe je het wil, maar kun je met vlookup niks doen? Weet je hoe dat werkt?

Vlookup neem een waarde uit 1 cel, kijkt of hij deze in een kolom (met veel waarden) tegenkomt en geeft dan een resultaat weer in een andere cel.

vlookup.png

Laatst bewerkt:
ja dat is vertikaal zoeken en dat kreeg ik niet werkend.

maar hij moet nu dus zoeken naar een waarde waarvan alleen de eerste letter K vast staat.
hij moet dus zoeken in file 2 naar bijvoorbeeld K 4256

van dit nummer staat in de map productformulieren een bestand "ISO K4256 afnemer.xls"
daaruit moet vervolgens de gegevens hoeveelheid per doos en doos type gevonden worden(staan in vaste cellen). en die copieeren naar file 1.

sorry, maar deze vraag is eigenlijk niet meer van toepassing.
deze vraag is niet opgelost, maar gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan