Zoeken naar bestanden in Visual Basic Express Edition 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

spatiegames

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hoi,
Wij (SpatieGames) zijn bezig met een programma waarmee je gemakkelijk, van overal vandaan, bestanden vandaan kan opzoeken. Nu lukt de applicatie zelf maken wel, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om het zoeken perfect te maken. We gebruiken hiervoor Visual Basic Express Edition 2008 (vb 6 geloof ik).
Heeft iemand een voorbeeld of iets anders?

2008 <> 6 (toch?)

maar waar wil je zoeken? wat? :p

ps. lees je mail :cool:

Ik wil zoeken in de standaardschijven (normaal gesproken C: en D:), en ik wil zoeken naar een bestand, wiens naam een ingevoerde (door de gebruiker) tekst heeft. Als je dus bijvoorbeeld zoekt naar een bestand met "programma" dan moet hij alle bestanden laten zien die "programma" in de naam bevatten, dit is de huidige code:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If files.Focused = False Then
            Dim fle As String = TextBox1.Text.ToLower()
            If fle = "exit" Or fle = "stop" Or fle = "close" Then
                Me.Close()
            Else
                Try
                    files.Items.Clear()
                    For Each foundfile As String In FileIO.FileSystem.GetFiles("C:\", FileIO.SearchOption.SearchAllSubDirectories, "*.*")
                        If foundfile.ToLower.Contains(TextBox1.Text.ToLower) Then
                            files.Items.Add(foundfile)
                        End If
                    Next
                    files.SelectedItem = files.Items.Item(0)
                    TextBox1.Text = ""
                    files.Focus()
                Catch ex As Exception
                    MessageBox.Show("Unable to find " + TextBox1.Text + ", try again!", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error, MessageBoxDefaultButton.Button1, MessageBoxOptions.DefaultDesktopOnly, False)
                    TextBox1.Focus()
                    TextBox1.SelectAll()
                End Try
            End If
        Else
            Process.Start(files.SelectedItem)
            TextBox1.Focus()
        End If
    End Sub
Maar de "C:\" werkt niet.

Ik heb de code zojuist in VB2005 gezet en het werkt gewoon (wel even c:\ aangepast in c:\test, want anders moet ik zo'n 20 minuten blijven wachten, de zoekactie wordt nl wel gewoon gestart met C:\ als parameter

vreemd, ik zal het nog eens proberen.

EDIT: hij werkt wel met C:\test, maar niet met C:\, dan zecht hij no files found.

Laatst bewerkt:
Dan zal ik 'm morgen eens op een andere PC proberen. Deze PC heeft teveel bestanden om daar op te kunnen wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan