• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar bestandsnamen en ophalen van csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

sbach

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hallo,
Ik ben op zoek naar de oplossing voor mijn volgend excel probleem:

In een directorie G:\CSV staan een duizendtal csv bestanden waarvan de bestandsnamen als volgt zijn opgebouwd: datum spatie tijd spatie bonnr spatie artikel spatie nummer.csv
(ik kan hier ook niets aan doen :rolleyes:)

Nu is mijn opdracht om in een extra tabblad mbv een invulscherm het betreffende csv op te halen en deze in te lezen, door alleen het artikel en nummer in te voeren.

Het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn, alleen ik kan nergens een vergelijkbare voorbeeld vinden.
Dit moet een onderdeel van mijn statistisch werkblad worden.

Wie kan mij op weg helpen? mijn DANK is groot :thumb:

groetjes, Seb

Met welke methode wil het bestand openen ?
Heb je al eens van jokertekens gehoord ?

Bedankt voor je snelle reactie.
Momenteel is het al zo dat ik met behulp van macro en button naar de juiste directorie ga en en keuze kan maken uit de vele csv bestanden. Na keuze wordt deze csv ingelezen en statistisch verwerkt. Dit werkt goed, maar moet anders.

Nu wil ik mbv een invulscherm de gewenste csv bestand ophalen uit deze directorie.
Dus zoiets van: Vul in artikel en nummer in (dit is een gedeelte van de bestandsnaam)
en hierna automatisch inlezen.
Mogelijk?

Nu wil ik mbv een invulscherm de gewenste csv bestand ophalen uit deze directorie.

En heb je die userform dan al gemaakt? Meer dan 2 textboxen, een OK-knop en een Cancel-knop moet daar niet opstaan hoor.

Sorry, typefout van mij: ´macro en button´ moet `macro en invulveld`zijn.:o
Neh, nog niet gemaakt, maar daar zit niet de moeilijkheid (denk ik).
Het gaat me meer om de macro automatisch inlezen achter het invulveld.
Is het wel mogelijk dat je aan de hand van invoergegevens de gewenste csv bestand automatisch kan ophalen en inlezen?

Is het wel mogelijk dat je aan de hand van invoergegevens de gewenste csv bestand automatisch kan ophalen en inlezen?

Als je dit schrijft:

Momenteel is het al zo dat ik met behulp van macro en button naar de juiste directorie ga en en keuze kan maken uit de vele csv bestanden. Na keuze wordt deze csv ingelezen en statistisch verwerkt. Dit werkt goed

neem ik aan dat je al een macro hebt die op basis van de keuze van een file, de verwerking doet. Nu, in een textbox iets invullen leidt dan tot een filename, die je dan kan inlezen met de bestaande code.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan