• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar combinatie van 2 cellen in verschillende werkbladen = resultaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rnie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rnie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Mogguh,

In navolging van mijn vorig topic heb ik een nieuw probleempje http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=425840&highlight=rnie. Omdat ik niet weet of ik vorig topic kan gebruiken open ik nu een nieuwe.:rolleyes:

Mijn vraag is eigenlijk nog hetzelfde alleen heb ik er nu een werkblad (blad 2) erbij. In mijn vorig topic heb ik een formule van Wigi gehad die goed was. Nu heb ik een nieuw blad erbij en lukt het me ook nog om te verwijzen naar “blad 1” (zie formule cel C4 van “blad 2”). Tot zover dus geen probleem.:thumb:

Het gaat om de formule die in cel C5 moet komen van “blad 2”. In cel C5 van “blad 2” heb ik nu de volgende formule:
=INDEX((Blad1!$C$1:$C5);(VERGELIJKEN(A5&"§"&B5;Blad1!$D$1:$D5;0))) . Deze formule verwijst naar “blad 1” maar wil dus ook dat hij gewoon "blad 2" controleer.

Ik wil de formules van “blad 1” en “blad 2” combineren. Ik krijg meldingen dat ik teveel verwijzingen geen of krijg een foutmelding. Anders gezegd: ik wil dat de formule in cel C5 van “blad 2” controleert of de combinatie van A5 en B5 al eerder is voorgekomen in “blad 1” en “blad 2”.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven en dat er iemand een oplossing heeft.:) Om het nog duidelijker te maken zal ik ff een bestandje bjvoegen.;)

Rnie.

Bijlagen

Beste Rnie ;)

Er staat enkel maar een formule in cel C4 van Blad2.
Cel C1 tot Cel C3 en C5 staan geen formules ??
Als je beide Bladen wil controleren naar wat gaat hij dan zoeken ?
Als in cel A5 iets staat en in cel B5 niets staat krijg je altijd een foutmelding.
Je moet ook opletten dat je geen kringverwijzing krijgt.

Ietsje duidelijker aub in je voorbeeld.
Zet er ook eens bij wat je als resultaat wil bekomen.

Groetjes Danny. :thumb:

Graag bij een topic houden http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=425840&highlight=rnie

Je geeft zelf al aan dat je vraag eigenlijk hetzelfde is.

Excuses, je vorige vraag dateert van juni je mag gewoon hier verder gaan.
Kee dan... Zet ik mijn vraag hier nog een keer neer. :)

Danny,

Zal het wat duidelijker proberen te omschrijven. Dit is dus even een simpel voorbeeld maar mijn lijst is veel langer.:cool:

Om je eerste vraag te beantwoorden.
In C1 - C3 staan inderdaad geen formules. Dit zijn gewoon willekeurige waarden die ik invul. Mocht later in de lijst dezelfde combinatie voorkomen dan moet hij dus zien dat de combinatie als eens voorgekomen en automatisch de waarde invullen.
En het klopt inderdaad dat in C5 niets staat want daar wil ik juist de formule voor hebben. Als ik een oplossing heb trek ik die formule in mijn eigen bestand gewoon verder naar beneden door.

Ik kan het voorbeeldje wat ik heb gegeven niet simpeler maken. Maar stel dat je in C4 van blad 2 "test 2" invul moet in C5 automatisch "uitkomst 1" komen te staan. Nogmaals, het verwijzen naar het ander blad lukt me dus wel, maar ik wil dat de formule die in C5 komt te staan allebei de werkbladen controleert of de combinatie van (in dit geval) A5 en B5 al eerder is voorgekomen.

Ik zal bestandje nog een keer bijvoegen met wat meer uitleg erbij. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. :(

Groet, Rnie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan