• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar de periode waartussen een andere periode gelegen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
beste,

zie voorbeeld : in rij 3 staat telkens een periode , eerst de begin datum en in de volgende kolom de einddatum. In het voorbeeld dus in cel A3 (01/04/2016 6:00) de begintijd en in cel B3 ( 01/01/2016 6:00) de eindtijd van een periode. In de volgende kolommen staan telkens de volgende periodes. Deze periodes volgen elkaar niet altijd op

In cel A6 ( 01/11/2019 6:00) en in cel B6 (01/12/2019 6:00) staat ook een periode. Nu zou ik graag zoeken naar de periode waarin de zoekperiode valt. In het voorbeeld dus de periode tussen 01/10/2019 6:00 en 01/01/2022 6:00 ( cellen C3 en D3)

vervolgens zou de formule dan de waarde moeten geven die vermeld is in rij 1, bij de begindatum ( 01/10/2019 6:00) van de gevonden periode. De waarde is dan 6. (cel D6)

Bijlagen

Hoe kan de begindatum van een periode groter zijn dan de einddatum?

Zet de periodes in een tabelvorm. Sorteer deze van hoog naar laag en gebruik vertikaal zoeken.

hallo Havanna, ik heb de invoer maar gelaten zoals hij was, anders raak je in de war :D (ben je er in je vorige vraag uitgekomen?)
zie blauwe cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allebei van harte bedankt hoor !

@sylvester : nee er nog niet uitgeraakt hoor, maar nog mee bezig ....

Sylvester,

dat is eigenlijk niet mogelijk want is een vrij groot bestand en zit nogal wat privé informatie in ....

Sylvester,

toch nog een vraagje ..... als ik de gegevens uit het voorbeeld(1.xlsm) kopieer naar een lege file, en dan de formules ingeef krijg ik de foutmelding NAAM..... ik zie wel dat je file opgeslagen is als macro maar zie geen macro's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan