• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar een waarde in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beeld >> Werkset Besturingselementen >> klikken op icoon linksboven (driehoek, liniaal, potlood) >> Knop selecteren >> klikken op icoon rechtsboven (papier, handje) en bij Caption de naam wijzigen >> Eigenschappenvenster sluiten >> Icoon linksboven afklikken

En dit is gelukt.
Toch nog een aanvullende vraag omtrent de positie van de knoppen.
Op het moment dat een hit gevonden is (bijv. rij 100) dan is de knop ‘Volgende zoeken’ uit beeld en staat nog op zijn oorspronkelijke positie.
Is het mogelijk om beide knoppen mee te laten verhuizen naar het venster waar de hit gevonden wordt? Dan hoef je niet opnieuw terug te gaan waar de knoppen staan.

Groet Nono

Deze versie werkt niet zoals bedoeld.
Ik zie ook geen verandering in de code i.v.m. de voorgaande FindNext

Groet Nono

Is dit wel een andere versie?
Ik zie namelijk geen verschil.

Nog eens proberen, nieuwe interface om bestanden te uploaden vind ik niet zo geweldig.

Bijlagen

Ja, dit is inderdaad een stuk makkelijker als de knoppen mee verhuizen.

Bedankt Nono

Er is denk ik nog een stukje fine tuning nodig.
Bij foute invoer komt de foutmelding:
Run-time error ‘91’: Object variable or With block variable not set.
‘Cancel’ is niet mogelijk en dan is afsluiten noodzakelijk en weer opnieuw openen.

Groet Nono

Het is gedeeltelijk opgelost. Ik heb na
Private Sub CommandButton1_Click()
toegevoegd:
On Error Resume Next.
Dan blijft de foutmeldig achterwege, maar de knop ‘Volgende zoeken’ blijft staan. Deze zou er dan eigenlijk niet meer moeten staan.
Want als je dan wel op ‘Volgende zoeken’ klikt dan is afsluiten weer noodzakelijk en vervolgens weer openen.

Groet Nono

Code:
strfind = InputBox("Geef de zoekwaarde op")
 If strfind = "" Then Exit Sub

Ik heb ‘If strfind = "" Then Exit Sub’ toegevoegd, maar de knop ‘Volgende zoeken’ blijft staan.
Gelijktijdig nog maar een 2° vraag: hoe stop je een zoekactie en waarbij weer je weer teug bent bij cel A1 (want dan ben je ook weer bij de knop ‘Zoek …’ )

Bijlagen

Wijzig deze regel
Code:
strfind = Application.InputBox("Geef de zoekwaarde op")
in deze regel
Code:
strfind = InputBox("Geef de zoekwaarde op")
en de knop blijft weg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
‘Zoeken naar’ met foute invoer geeft opnieuw Run-time error’91’.
‘Zoeken naar’ geeft bij een eerste hit geen knop ‘Stoppen’.
Het volgende valt mij op in de code:

Code:
If CommandButton1.Caption = "Stoppen" Then
    Application.Goto [A1]
    CommandButton1.Caption = "Zoeken naar"
    CommandButton2.Visible = False

Bij een zoekaktie wordt de tekst van Button1 verwisseld?

Excuses Warme Bakkertje. Ik ben de controle even kwijt.
Op de PC met Excel 2000 gaat het “mis”.
Vervolgens op de laptop met Excel 2007 gaat het wel goed.
Sorry.

Groet Nono

Ik zou graag nog een laatste toevoeging willen zien om het geheel compleet te maken.
In een eerdere macro hadden we als resultaat voor het kopiëren van een range van de de aktieve rij de volgende macro:
Code:
Sub Copy()
    sq = Range("A" & InputBox("Copy row?")).Resize(, 5).Copy
End Sub
Ik wil de ‘Copy’ macro koppelen aan de ‘FindNext’ macro, zodat na de zoekaktie het resultaat direct op het clipboard wordt gekopieerd.
Voor het samenvoegen van 2 of meer macro’s zou het mogelijk zijn om tussenliggende ‘Subs’ en ‘End Subs’ te verwijderen.
Ik heb de ‘Copy’ macro toegevoegd aan de ‘FindNext’ macro en alleen de tussenliggende ‘Sub’ en ‘End Sub’ ter hoogte van de koppeling verwijderd. Maar helaas dit werkt niet.
Wat is de juiste manier om de 2 macro’s te koppelen?

Bedankt Nono

Hoe ga je dan duidelijk maken welke de juiste actieve rij is als je ze 1 voor 1 gaat aflopen. Ik zou dan eerder opteren om een sneltoetscombinatie toe te kennen aan de kopieërmacro die je dan kan gebruiken zodra je het juiste artikel gevonden hebt.
Je kan dan bv deze gebruiken
Code:
Sub kopie()
    [Sheet2!A65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Sheets("Product") _
            .Cells(ActiveCell.Row, 1).Resize(, 5).Value
End Sub

Laatst bewerkt:
Als de zoekaktie gaande is, dan zie je bij de gewenste hit het rijnummer opgelicht. Dit is dus de aktieve rij.
Als er nu tijdens de zoekaktie ook een knop ‘Kopieer’ verschijnt, dan zou bij klikken op deze knop de zoekaktie beëindigd worden en de range op het clipboard geplaatst worden. En dan kun je naar een andere pagina of document gaan en plakken.
Maar ik ga de code ook proberen.

Bedankt Nono

Ik heb deze macro toevoegd met Insert/Module en ‘Ctrl+n’.
Bij een gevonden hit krijg ik de voldende foutmelding:
Run-time error ‘9’: Subscript out of range

Zijn de bladnamen correct ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan