• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar gegevens op basis van een Telefoonnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Lieve mensen,

Ik ben op zoek naar een methode om op basis van een telefoonnummer de bijbehorende gegevens te zoeken (NAW). Dit doe ik op basis van VERT.ZOEKEN. Echter krijg ik op basis hiervan steeds N/B. Als ik bijvoorbeeld een naam in toets ipv het nummer, dan krijg ik de juiste gegevens. Wat kan er mis zijn? heeft het te maken met de celeigenschappen?

Groet,
Allard

Als je met het intoetsen van de naam wel de juiste gegevens krijgt zoek je vermoedelijk via de verkeerde kolom.
Kun je een (gezipt) voorbeeldje plaatsen?

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu op mijn werk en helaas kan ik geen attachements doen. Jij zegt dat ik in de verkeerde kolom zoek.....hmmmmzzz. Ik zal proberen iets te schetsen.
Ik heb een sheet van kolom A t/m J. Hierin staan NAW gegevens, accountnummers, telefoonnummers etc. Als ik op accountnummer zoek (ook een getal) vind ik exact wat ik zoek....Maar als het tel.nummer wordt ingetoetst, dan levert dat niets op. Het is heel erg vreemd:S Ik zal eens zien of een attachement werkt.

De gebruikte formule

De formule die ik gebruik is. B2 is de cel waarin ik het tel.nummer vul en kolom 2 is de naam van de klant die ik zoek
=VERT.ZOEKEN(B2;aktief!$A$1:$Z$8058;2;ONWAAR)

Vraagje : op de sheet actief is de kolom A toch ook het telnummer ? Want met VERT.ZOEKEN kan je alleen maar naar rechts kijken.

Ook moeten de 2 gebruikte velden invoer/ophaal "telnummer" hetzelfde zijn wat "layout" betreft, een . of / extra geeft geen match en dus geen resultaat :evil:

PS : Een voorbeeldje posten zou inderdaad sneller helpen :D

Oeps moet dat dan?

Nee het telnummer staat in kolom J. Zou het handiger zijn als deze in A stond. En ik ben me ervan bewust dat een voorbeeld helpt, echter is deze optie hier niet voor handen mijn excuus:rolleyes:

Allard1,

je moet eens goed lezen bij de helpfunctie van VERT.ZOEKEN.

VERT.ZOEKEN

Zoekt naar een waarde in de meest linkse kolom van een tabel en geeft als resultaat een waarde uit dezelfde rij in een kolom die u in de tabel hebt opgegeven

Uiterst links moet dus het telefoonnummer staan (sheet actief) de kolommen die je wilt ophalen moeten allemaal rechts staan van het telefoonnummer.

Dat verklaart waarom het soms wel/niet lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan