Killerclown
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2007
Goeieavond iedereen!
Ik wil een zoekfunctie creëren in excel met een formulier maar ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een excel waarin nummers staan in bepaalde kolommen. Nu wil ik zoeken naar die nummers en de titel van de kolom verkrijgen. Zolang de nummer in 1 kolom voorkomt, geen probleem. Nu zou ik wanneer de nummer in verschillende kolommen staat, ook de verschillende titels onder elkaar willen zien.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Maar nu zit ik een beetje vast en ik weet niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij een beetje helpen?
Het volledige bestand zit in bijlage: Bekijk bijlage verzending01.xlsm
(ik heb een paar tabbladen verwijderd om het bestand wat kleiner te maken, dus er zal een foutmelding verschijnen)
Alvast dank.
Ik wil een zoekfunctie creëren in excel met een formulier maar ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een excel waarin nummers staan in bepaalde kolommen. Nu wil ik zoeken naar die nummers en de titel van de kolom verkrijgen. Zolang de nummer in 1 kolom voorkomt, geen probleem. Nu zou ik wanneer de nummer in verschillende kolommen staat, ook de verschillende titels onder elkaar willen zien.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Code:
Private Sub CmdZoeken_Click()
Cells.Find(What:=TxtStaalnummer.Value, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, SearchFormat:=False).Activate
Label3.Caption = ActiveSheet.Cells(ActiveCell.Row, 1).Value
Label10.Caption = ActiveSheet.Cells(ActiveCell.Row, 2).Value
Label12.Caption = ActiveSheet.Cells(4, ActiveCell.Column).Value
End Sub
Maar nu zit ik een beetje vast en ik weet niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij een beetje helpen?
Het volledige bestand zit in bijlage: Bekijk bijlage verzending01.xlsm
(ik heb een paar tabbladen verwijderd om het bestand wat kleiner te maken, dus er zal een foutmelding verschijnen)
Alvast dank.