• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar getallen combinaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krisbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2012
Ik heb een kolom met een aantal cellen die cijfercombinaties bevatten zoals hieronder.
Nu wil ik zoeken in welke cellen b.v de cijfers 2 en 17 voorkomen. Hoe doe je dat?

A
2-15-17-20
2-12-14-17
2-14-20-21

Bedankt voor je reactie. Ik krijg de hieronder vermelde formule te zien. Betekent =_xlfn.IFERROR dat mijn versie (Excel 2003) niet geschikt is voor deze formule?

=_xlfn.IFERROR(ADRES(GROOTSTE(ISGETAL(VIND.ALLES($C$1;$A$1:$A$3))*ISGETAL(VIND.ALLES($C$2;$A$1:$A$3))*RIJ($A$1:$A$3);RIJEN($1:2));1);"")

Inderdaad, "iferror" bestond nog niet in Excel 2003.
In de plaats hiervan maak je een constructie:
Code:
=als(isfout(formule);"";formule)

Als ik de onderstaande formule invoer, levert dat de verwijzingsfoutmelding #VERW! op. Kan jij aangeven wat ik fout doe?

=als(isfout(formule) ;"";formule)(ADRES(GROOTSTE(ISGETAL(VIND.ALLES($C$1;$A$1:$A$3))*ISGETAL(VIND.ALLES($C$2;$A$1:$A$3))*RIJ($A$1:$A$3);RIJEN($1:1));1);"")

Hoi Krisbo,

Ik denk dat WHER dit bedoelt
Code:
=ALS(ISFOUT(ADRES(GROOTSTE(ISGETAL(VIND.ALLES($C$1;$A$1:$A$3))*ISGETAL(VIND.ALLES($C$2;$A$1:$A$3))*RIJ($A$1:$A$3);RIJEN($1:1));1));"";ADRES(GROOTSTE(ISGETAL(VIND.ALLES($C$1;$A$1:$A$3))*ISGETAL(VIND.ALLES($C$2;$A$1:$A$3))*RIJ($A$1:$A$3);RIJEN($1:1));1))

Groet,

Bjorn

Inderdaad, zoals Bjorn opmerkt bedoelde ik met "formule" niet het woord "formule", maar de bestaande formule vanaf "adres(.....)"

krisbo,
als je de getallen in afzonderlijke cellen plaatst (dat kan eenvoudig met de optie "tekst naar kolommen"), dan kun je er een macro op loslaten. Dat kan ook wel met 4 getallen in 1 cel, maar is een stuk bewerkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan