• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar meerdere resultaten per kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaalbartje

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2020
Hoi,

Een collega is een schema aan het maken voor inleen en waar ze al uitgeleend zijn op het werk.
Hiervoor willen ze overzicht krijgen in Excel. Het zijn 2 tabbladen. 1 is de Aanvraag en de andere is de personeelplanning.
Aanvraag is meer het perspectief van de afdeling (daar kan je optellingen doen om te kijken of ze genoeg krijgen)
De andere is vanuit personeelsperspectief.
Het zou mooi zijn als de tabbladen met elkaar communiceren. Dus als je het invult bij Aanvraag dat de andere zich vult.

Ik heb een voorbeeld toegevoegd waarin je de uitkomsten ziet.

Hopelijk hebben jullie een idee zonder vba omdat die op het werk vaak wat problemen geven

Bijlagen

misschien heb je hier iets aan met een udfje:
ik heb het in de grijze cellen gedaan omdat er wat anders uitkomt dan je in je voorbeeld aangeeft.

ps je geeft niet aan welke excel je gebruikt dan ga ik er van uit dat je 365 gebruikt.

Bijlagen

Hey sylvester-ponte,

Dank. Het werkt goed hoewel ik nog niet helemaal snap hoe :) maar daar ben ik naar aan het kijken.

Op mijn werk helaas geen 365 (nog) maar zitten we vast aan een 32 bit 2016 pakket. Maar werkt wel.

Ik duik er even in, zal hem invullen zoals het echte bestand is (echte namen etc) en dan zal ik hem op opgelost zetten of een aanvullende vraag nodig is.

Tnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan