• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar unieke waarden en deze in gepaste cellen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdv63

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo forumvrienden,

Vraagje.... ( 't ja waarom komt een mens anders hier :) )

Hoe kan ik in een bepaalde kolom laten zoeken naar zowel gelijke waarden als naar unieke waarden en deze in de gepaste cellen plaatsen.

Duiding...

Ik dien in kolom B een waarde in te geven ( dat zijn er in totaal 73 soorten) maar er zijn nooit meer dan 12 in dezelfde sheet, en deze dienen dan in het blokje onderaan de lijst te worden samengeteld.

in bijlage een voorbeeldje ( manueel opgemaakt dus zonder formule of VBA) om het wat duidelijker te maken.

Alvast bedankt voor de hulp

met vriendelijke groeten
Marc
Bekijk bijlage vraag helpmij codeinvoer.xlsx

Kijk eens of de bijlage doet wat je voor ogen had.
De vreemde layout van de resultaten maakt het wel (nodeloos?) moeilijk.

Bijlagen

hallo Wher,

Dat is het volledig! een dikke bedankt!

de vreemde layout is gewoon omdat dit een greep is uit het geheel. nu kan ik er volledig met verder!
Als het klaar is zet ik het online .... wie weet kunnen er nog andere forumleden er iets mee?

Nogmaals bedankt
grts
Marc

Kijk eens of de bijlage doet wat je voor ogen had.
De vreemde layout van de resultaten maakt het wel (nodeloos?) moeilijk.

hallo Wher,
ik heb een beetje te vroeg gejuicht!!! :( ;(

ik heb de matrix in het blad gebruikt waarin het diende te komen maar werkt daar niet in :(
heb alles gedaan wat ik dacht te moeten doen ( ctrl shift enter voor de matrix ) de cellen aangepast enz....
maar geen geluk.

heb hierbij de volledige sheet bijgevoegd zodat de onduidelijke situatie wat duidelijker zou worden :)

alvast bedankt
grts
Marc

Bijlagen

Zie aangepast bestand.
Nog een opmerking: gebruik geen samengevoegde cellen in een bereik waar je formules moet plaatsen, dat geeft altijd problemen. In de bijlage heb ik P80:Q83 moeten "ont-samenvoegen" omdat je in een samengevoegde cel geen matrix-formule mag plaatsen.

Bijlagen

Beste Wher,

Weer eens mijn dank voor het aanpassen !
het "ont-samenvoegen" is slecht een detail nu alles perfect werkt!

maw voor de andere mensen die dit bestandje nodig zouden hebben ......
Dankzij Wher, feel free to do so !
grts
Marc

Zie aangepast bestand.
Nog een opmerking: gebruik geen samengevoegde cellen in een bereik waar je formules moet plaatsen, dat geeft altijd problemen. In de bijlage heb ik P80:Q83 moeten "ont-samenvoegen" omdat je in een samengevoegde cel geen matrix-formule mag plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan