Hoi,
Ik ben met vba een automatisch invullen aan het maken nu heb ik de volgende vraag.
In blad 3 (blad 1van het vb) heb ik een rij met datums. Onder een datum staan namen en hieraan gekoppelt een cel met een cijfer. Nu heb ik in mijn bestand een button die als in een cel onder een datum een 1 heeft de naam die bij deze cel hoort plaats op blad 2 in een colom. Staat onder de datum een 2 dan plaats deze macro de naam op blad2 in de volgende kolom. Hiervoor heb ik de volgende code
de colom (in de code 49) moet ik nu handmatig veranderen. Ik zou het graag zo hebben dat deze gezocht en ingevuld wordt.
Wat moet er gezocht worden?
De colom waarin de datum van de eerst volgende zondag ( zo) na dag van invullen staat.
Het formulier wordt op een woensdag of donderdag ingevuld.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
grt Hampert
Ik ben met vba een automatisch invullen aan het maken nu heb ik de volgende vraag.
In blad 3 (blad 1van het vb) heb ik een rij met datums. Onder een datum staan namen en hieraan gekoppelt een cel met een cijfer. Nu heb ik in mijn bestand een button die als in een cel onder een datum een 1 heeft de naam die bij deze cel hoort plaats op blad 2 in een colom. Staat onder de datum een 2 dan plaats deze macro de naam op blad2 in de volgende kolom. Hiervoor heb ik de volgende code
Code:
For i = 4 To 38
If Blad3.Cells(i, 49) = "1" Then
ActiveCell.Value = Blad3.Cells(i, 3).Value
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
Next i
Range("A10").Select
For n = 1 To 17
If Cells(n + 9, 2) <> "" Then
ActiveCell.Value = n
End If
Next n
Range("D10").Select
For i = 4 To 38
If Blad3.Cells(i, 49) = "2" Then
ActiveCell.Value = Blad3.Cells(i, 3).Value
End If
Next i
Range("C10").Select
For n = 1 To 17
If Cells(n + 9, 4) <> "" Then
ActiveCell.Value = n
End If
Next n
de colom (in de code 49) moet ik nu handmatig veranderen. Ik zou het graag zo hebben dat deze gezocht en ingevuld wordt.
Wat moet er gezocht worden?
De colom waarin de datum van de eerst volgende zondag ( zo) na dag van invullen staat.
Het formulier wordt op een woensdag of donderdag ingevuld.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
grt Hampert
Bijlagen
Laatst bewerkt: