• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar waarden in tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacabrli

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo, ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd en zal proberen uit te leggen wat ik graag wil bereiken.

Het eerste tabblad heet “input”, hier moet ik drie waarden invullen (het liefst via een pulldown menu).
In cel B1 wil ik graag een filter met alle namen van de tabbladen
In cel B2 wil ik graag een filter met alle PC van 0 t/m 99 (staan in diverse bereiken )
In cel B3 wil ik graag een filter van het aantal pallets 1 t/m 7.

Wat ik graag wil zien is dat wanneer ik in tabblad “input” cel B1 filter op een tabblad, cel B2 filter op een PC en cel B3 filter op het aantal pallets, de waarde wordt getoond uit desbetreffende cel en dat ik de letter zie uit de eerste cel linksboven in het bereik van de gevonden waarde.

In het bestand staat de uitleg ook, iemand die mij kan helpen.

Bijlagen

Hallo,
Ik heb in jouw voorbeeld een extra tabblad toegevoegd, 'leeg', om te voorkomen, dat ik alle stuurgegevens op een tabblad plaats, die mogelijk later als 'land' uit deze sheet kan worden gehaald.

Vervolgens een naam gegeven aan de lijst van PC nummers ('PC'), palletnummers ('pallet') en in kolom y van tabblad Input de namen van de tabbladen opgehaald m.b.v. een functie en hier de naam TABs aangegeven.

De filtervelden een validatie gegeven op basis van de drie naambereiken (PC, Pallet, TABs).

In elk landen tabblad kolom A toegevoegd, die palletnummer en palletletter combineert.

Met behulp van het filter van B1 het bereik flexibel gemaakt via de functies INDIRECT en ADRES.
Pc nummer van B2 gezocht via HORIZ.ZOEKEN() in tabblad Leeg (rij 1 en 2).
Pallet in B3 gecombineerd met de letters in C5 t/m C14 en via een VERT.ZOEKEN() het juiste pallet opgezocht.

Uitkomst is volgens mij wat je vroeg...

Gerard

Bijlagen

we gaan vanavond direct aan de slag, kom zo snel mogelijk terug met antwoord!
In ieder geval alvast bedankt voor je inspanning!:thumb:

Hallo Gerard,

Ziet er heel mooi uit!

Het filter van het bereik “tabs” in blad input cel $B$1 is niet gevuld, moet ik de formules in kolom Y hiervoor aanpassen?

De cellen C5 t/m C14 in blad input verwijzen naar waarden in Blad Duitsland, deze waarden zijn niet absoluut maar moeten verwijzen naar waarden van het tabblad wat ik ga kiezen in cel $B$1 in blad input, als ik daar dus tabblad Frankrijk zou kiezen moeten ook de waarden van tabblad Frankrijk zichtbaar worden. Het is namelijk niet zo dat b.v de waarde van Duitsland $B$1 hetzelfde is als Frankrijk $B$1. Hier komen namelijk per land(tabblad) verschillende waarden te staan.

Kan je hier misschien nog iets voor me betekenen?

Bedoel je niet gewoon deze formule (toegepast in het bestandje van danage):
Code:
=INDIRECT(ADRES(B3+2;B2+4;;;B1))

Hallo paul, het zoeken van de waarden per tabblad werkt goed, zowel met jou formule als die van danage!

Ik moet nu alleen nog de cellen C5 t/m C14 in blad input nog laten verwijzen naar het juiste tabblad,zodra ik dus in cel $B$1 van blad input een ander tabblad(land) selecteer.

gr en tot zover bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan