Confictius
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 20 okt 2002
- Berichten
- 2.366
Ik ben bezig een dienstrooster te automatiseren. Het heeft 2 werkbladen, het rooster en het verzamelblad.
Op het rooster worden de namen ingevuld en daarachter per maand/werkdag het soort dienst. Op het verzamelblad worden vervolgens de diverse diensten van die maand per werknemer opgetelt volgens de formule
=AANTAL.ALS(DIENSTROOSTER!C7:AG7;REKENBLAD!B2)
. Tot zover geen probleem.
Nu doet zich de situatie voor dat een 4-tal diensten op zowel zaterdag als zondag gedraait worden, elk met hun eigen toeslagpercentage, bijv zaterdag 36% toeslag en zondag 50% toeslag.
Hoe kan ik Excel een scheiding laten maken tussen het aantal (bijv) "W1" diensten gedraait op zaterdag en het aantal "W1" diensten gedraait op zondag? Een simpele oplossing zou zijn om de "W.." diensten te hernoemen, maar ik weet niet of opdrachtgeven dat wil.
Op het rooster worden de namen ingevuld en daarachter per maand/werkdag het soort dienst. Op het verzamelblad worden vervolgens de diverse diensten van die maand per werknemer opgetelt volgens de formule
=AANTAL.ALS(DIENSTROOSTER!C7:AG7;REKENBLAD!B2)
. Tot zover geen probleem.
Nu doet zich de situatie voor dat een 4-tal diensten op zowel zaterdag als zondag gedraait worden, elk met hun eigen toeslagpercentage, bijv zaterdag 36% toeslag en zondag 50% toeslag.
Hoe kan ik Excel een scheiding laten maken tussen het aantal (bijv) "W1" diensten gedraait op zaterdag en het aantal "W1" diensten gedraait op zondag? Een simpele oplossing zou zijn om de "W.." diensten te hernoemen, maar ik weet niet of opdrachtgeven dat wil.