• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyb45

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een vraag over zoeken op 2 waarden.
Deze vraag is meerdere keren gesteld op dit forum, maar de oplossingen werken niet voor mijn bestand. Ik heb zelf lopen proberen met verticaal zoeken, index, vergelijken etc., maar het lukt me niet.

In het bijgevoegde bestand heb ik op tabblad Data 3 kolommen, automerk, onderdeel en prijs. Het databestand wat ik in werkelijkheid heb ziet er zo uit. In tabblad Zoeken wil ik met behulp van een zoekfunctie de prijs achterhalen. Iemand een idee hoe dit kan?

Bekijk bijlage Zoeken op 2 waarden.xls


Mvg,
John
 

Bijlagen

  • Zoeken op waarden(rdg).xls
    27 KB · Weergaven: 51
Aanvulling op RDG's oplossing.
Zet in cel A4:
Code:
=ALS(B4="";LINKS(A3;LENGTE(A3)-LENGTE(C3));B4)&C4
en trek deze formule door naar beneden.
Je hoeft dan niet in klom B de automerken door te trekken en via opmaak weer te verbergen.

Richard
 
Nog een weg naar Rome is met de somproduct-formule:
Code:
=SUMPRODUCT((Data!$A$4:$A$12=$A4)*(Data!$B$4:$B$12=B$3)*(Data!$C$4:$C$12))
Zet deze formule in B4 en trek door naar overige cellen.
 
Hallo allen,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
De oplossingen van Rob en Richard werken, hartelijk dank daarvoor!
Willem, de somproduct-formule schijnt alleen te werken voor de categorie Banden (cel B3), als ik de formule doortrek krijg ik 0 als resultaat in de overige cellen.
Heb je enig idee hoe dit aan te passen, ik vind dit namelijk wel een erg handige formule die ik in de toekomst misschien meer wil gebruiken.

Groet,
John
 
Hier het bestandje met formules
 

Bijlagen

  • Zoeken op waarden_1.xls
    20,5 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan