• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbreen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Ik heb twee tabbladen en het eerste blad moet gevuld worden door de gevens die in het tweede tabblad staat. Ik heb er een voorbeeld bij gedaan voor meer duidelijkheid.

Thanks

Jack:confused:

Bijlagen

Welke van de drie rijen moet het worden als je bv. zoekt op "BREENICT2".
Vanaf kolom P van "Blad2" staan op de laatste twee rijen geen gegevens meer.
Als je het met VERT.ZOEKEN doet, pakt het altijd de eerste waarde die het tegenkomt vanaf bovenaan gezien.

Laatst bewerkt:
Hij moet eigenlijk zoekn op de namen node naam, Machine type ed,
Ik heb de netwerkinventarisatie software zo laten filteren dat de nodenamen er maar één keer in voor komt dus geen 2x breenict1. Dit is nu aangepast bij de bijgevoegde bijlage.

Maar hij moet zoeken op nodenaam in blad twee en alle gevens die hij daar vind moet hij invullen in blad1, zijn de cellen leeg vult hij ook niets in.

:thumb:

Bijlagen

Als je zeker bent van welk node name, kun je volstaan met in B2:
Code:
=ALS(ISLEEG(VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$T$16;2;0));"";VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$T$16;2;0))
Anders
Code:
=ALS(OF(ISLEEG(VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$T$16;2;0));ISNB(VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$T$16;2;0)));"";VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$T$16;2;0))

Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien dat een beetje hulp van vba ook goed is?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

het stukje VBA is leuk maar je moet in het tweede bijlage kijken want machine breenict1 mag in het eerste tablad maar één keer voorkomen. zo kan ik zien wat er in pc breenict inzit.
Deze excelsheet koppel ik aan een visiotekening, als ik dan op een PC klik in visio dan zie ik de gegevens die ik hier invul, En mijn netwerkje is geinventariseerd.

:thumb:

het stukje VBA is leuk maar je moet in het tweede bijlage kijken want machine breenict1 mag in het eerste tablad maar één keer voorkomen. zo kan ik zien wat er in pc breenict inzit.

Hallo jbreen,

Pas je code als volgt aan daarmee worden de dubbele namen eruit gefilterd.

Met vr gr
Jack
Code:
Sub Update()
  Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets(2).UsedRange
        .Columns(1).AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, Unique:=True
        .Columns(1).Offset(2).Copy [A2]
        .Columns(2).Offset(2).Copy [B2]
        .Columns(3).Offset(2).Copy [C2]
        .Columns(4).Offset(2).Copy [G2]
        .Columns(5).Offset(2).Copy [I2]